چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان : ثبت ۴۳ هزار شرکت در گیلان

همای گیلان:سیدجعفر مفیدی  در جمع مدیران استان با بیان اینکه ۴۳ هزار شرکت در گیلان ثبت شده است، اظهار کرد: از این تعداد، ۲۰ هزار شرکت تجاری است.

IMG18083123

وی با اشاره به ثبت‌ نام ۳ هزار و ۵۳۰ فقره دفاتر بازرگانی در گیلان، تصریح کرد: از اسفند سال گذشته ثبت شرکت به صورت غیرحضوری در استان انجام می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان با بیان اینکه ۵ هزار و ۸۰۰ مورد درخواست ثبت شرکت داشتیم، گفت: ۲ هزار و ۳۵ مورد از این درخواست‌ها تاسیس و بقیه نیز درخواست تغییر شرکت‌ها است.

وی با تصریح بر اینکه به تمام این درخواست‌ها رسیدگی شده است، خاطرنشان کرد: هرکس قصد تغییر شرکت داشته باشد باید وارد سامانه ثبت اسناد شود و سیستم سامانه به صورت پیامکی مشکلات را به اعضای شرکت می‌رساند.

مفیدی از جمع‌آوری دفاتر ثبت سنتی شرکت‌ها در استان خبر داد و یادآور شد: تمام دفاتر ثبت شرکت‌های گیلان الکترونیکی می‌شود.

وی با بیان اینکه دفاتر ثبت شرکت‌ها به عنوان پیشخوان دولت پذیرش می‌کنند، افزود: از این پس با ایجاد مکانیزه دفاتر ثبت شرکت، تمام کارها در مرکز استان انجام می‌شود.

این مسئول اطلاعات بسیاری از تعداد شرکت‌های مذکور ثبت شده را به‌روز ندانست و خاطرنشان کرد: مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

وی میانگین زمان ثبت شده شرکت‌ها در گیلان را ۱۰ روز عنوان کرد و متذکر شد: ثبت شرکت‌ها در رشت الکترونیکی شده و انجام تمام کارها در این مرکز صورت می‌گیرد. / فارس

IMG18083123

 

About سردبیر ارشد

Check Also

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است دبیر شورای عالی …