چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: نخستین جشنواره موضوعی عکس راه سبز با محوریت راه و کاربران جاده ای در استان برگزار می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: نخستین جشنواره موضوعی عکس راه سبز با محوریت راه و کاربران جاده ای در استان برگزار می‌شود

غلامعلی نیک‌فهم خوب روان ” با اعلام این خبر ، اظهار کرد : این جشنواره با هدف گسترش فرهنگ ترافیک جاده‌ای با مشارکت عکاسان حرفه‌ای در تولید عکس‌هایی با ایده‌های بکر در جهت ارتقای کیفیت زیرساخت راه‌های برون شهری و روستایی و ارتقای ایمنی تردد کاربران جاده‌ای، برگزار می‌شود.

دبیر این جشنواره نیز با اشاره به این‌که، این جشنواره به منظور پررنگ کردن نقش ارتقاء ایمنی حمل ونقل جاده‌ای و ایجاد ارتباط هنر با این مقوله با استفاده از نگاه تیزبین هنرمندان عکاس و علاقه‌مندان به عکاسی برای به تصویر کشیدن زوایای حمل و نقل جاده‌ای، برگزار می‌شود، گفت: موضوعات عکس در این جشنواره شامل: ایمنی راه‌ها، راه‌ها و منابع طبیعی، ایمنی تردد کاربران جاده‌ای(عابرین پیاده، رانندگان، موتورسواران و ادوات کشاورزی)، حمل و نقل کالا و ترانزیت، حمل و نقل عمومی مسافر، راه و احشام و راه و محیط زیست است.

فرزاد فخرایی در ادامه افزود: آثار پذیرفته شده به صورت نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و به عکاسانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد،گواهی شرکت در مسابقه اهدا خواهد شد.

وی شرکت در این مسابقه را برای عموم علاقه‌مندان و عکاسان آزاد عنوان نموده و افزود: این جشنواره به صورت تک عکس برگزار می‌شود و هر عکاس می تواند حداکثر ۱۰ عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید. عکس‌ها باید با فرمت JPEG بوده و ضلع کوچک آن حداقل ۲۰ سانتیمتر (۲۰۰۰ پیکسل) باشد. عکس‌ها باید در منطقه‌ی جغرافیایی گیلان عکاسی شده باشد.

به گفته دبیر جشنواره ،مدیر اجرایی این جشنواره، محمدرضا مجلسی و هیات‌داوران، شباب گلچین، افشین میرزایی و مرتضی رفیع‌خواه بوده و جایزه نفر اول ۶ میلیون تومان، نفر دوم ۴ میلیون تومان و نفر سوم و همچنین برنده جایزه‌ی ویژه نیز دو میلیون تومان است. علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره‌ی ۰۹۱۱۹۳۷۵۵۳۵ ارسال نمایند

فخرائی ، متذکر شد :این جشنواره با هدف گسترش فرهنگ ترافیک جاده‌ای با مشارکت عکاسان حرفه‌ای در تولید عکس‌هایی با ایده‌های بکر در جهت ارتقای کیفیت زیرساخت راه‌های برون شهری و روستایی و ارتقای ایمنی تردد کاربران جاده‌ای، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که، این جشنواره به منظور پررنگ کردن نقش ارتقاء ایمنی حمل ونقل جاده‌ای و ایجاد ارتباط هنر با این مقوله با استفاده از نگاه تیزبین هنرمندان عکاس و علاقه‌مندان به عکاسی برای به تصویر کشیدن زوایای حمل و نقل جاده‌ای، برگزار می‌شود، گفت: موضوعات عکس در این جشنواره شامل: ایمنی راه‌ها، راه‌ها و منابع طبیعی، ایمنی تردد کاربران جاده‌ای(عابرین پیاده، رانندگان، موتورسواران و ادوات کشاورزی)، حمل و نقل کالا و ترانزیت، حمل و نقل عمومی مسافر، راه و احشام و راه و محیط زیست است.

دبیر جشنواره افزود: آثار پذیرفته شده به صورت نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و به عکاسانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد،گواهی شرکت در مسابقه اهدا خواهد شد.

فخرائی ، شرکت در این مسابقه را برای عموم علاقه‌مندان و عکاسان آزاد عنوان نموده و افزود: این جشنواره به صورت تک عکس برگزار می‌شود و هر عکاس می تواند حداکثر ۱۰ عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید. عکس‌ها باید با فرمت JPEG بوده و ضلع کوچک آن حداقل ۲۰ سانتیمتر (۲۰۰۰ پیکسل) باشد. عکس‌ها باید در منطقه‌ی جغرافیایی گیلان عکاسی شده باشد.

گفتنی است: مدیر اجرایی این جشنواره، محمدرضا مجلسی و هیات‌داوران، شباب گلچین، افشین میرزایی و مرتضی رفیع‌خواه بوده و جایزه نفر اول ۶ میلیون تومان، نفر دوم ۴ میلیون تومان و نفر سوم و همچنین برنده جایزه‌ی ویژه نیز دو میلیون تومان است.

علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره‌ی ۰۹۱۱۹۳۷۵۵۳۵ ارسال نمایند

About مدیر خبر1

Check Also

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل …