چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد: گیلان چهارمین استان پرتردد کشور/رشد پنج و نیم درصدی ورود مسافران نوروزی به گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: بر اساس آخرین آمار دریافتی از ۴۲ دستگاه تردد شمار، از ابتدای طرح نوروزی تا پایان وقت ۲۹ اسفندماه گذشته، گیلان از نظر تردد متوسط با تعداد ۶۱۱ وسیله نقلیه، چهارمین استان پر تردد کشور بوده است.

همای گیلان، محمدرضا نازک کار روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این آمار در مقایسه با سال گذشته پنج و نیم درصد رشد داشته است.

وی به تعداد تردد خودروها در جاده های استان نیز اشاره و بیان کرد: از ۲۵ اسفند ماه تا پایان وقت ۲۹ اسفندماه گذشته، تعداد ۴۰۹ هزار و ۴۱۸ وسیله نقلیه وارد استان و تعداد ۳۰۹ هزار و ۳۶۴ وسیله نقلیه از استان خارج شده است.
به گفته نازک کار، این آمار در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد رشد در ورود به استان و ۱۷ درصد رشد در خروج از استان دارد و بیشترین میزان ورودی از محور آزادراه قزوین- رشت با میزان تردد ۱۹۸ هزار و ۲۷۶ وسیله نقلیه و پس از آن محور رامسر- چابکسر با میزان تردد ۱۱۷ هزار و ۲۴۲ وسیله نقلیه بوده است .
وی به ساعت اوج تردد نیز اشاره و اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا کنون، ساعت اوج تردد بین ساعت های ۱۷ تا ۱۸ بوده و متوسط سرعت وسائط نقلیه در ساعت اوج ۷۶ کیلومتر بر ساعت بوده است.
از ۴۲ دستگاه تردد شمار در گیلان طی ۲۴ ساعت گذشته محور امامزاده هاشم رشت بیشترین میزان تردد را داشته است. افزون بر ۱۰ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه در استان وجود دارد که افزون بر هشت هزار و ۸۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.
۴۸۲ نیروی راهداری در قالب ۴۱ اکیپ راهداری در جاده های استان بمنظور رفع مشکلات احتمالی مستقر هستند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

وضعیت نان و نانوایی ها در چابکسر مطلوب است

وضعیت نان و نانوایی ها در چابکسر مطلوب است   به گزارش همای خبر و …