چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبرداد: بهره برداری از ۱۸/۵ کیلومتر جاده سنگرـ سراوان ـ سیاهکل تا پایان امسال

همای گیلان:مدیرکل راه وشهرسازی گیلان از بهره برداری ۱۸/۵کیلومتر از جاده ۲۲/۵کیلومتری سنگر ـ سراوان ـ سیاهکل تا پایان امسال خبرداد و گفت: ۱۸ کیلومتر از بزرگراه رودسر ـ قزوین با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء شروع شده است.
 download

 شعبان علی خاوری صبح امروز، درنشست خبری با اشاره به اینکه ۵۳ کیلومترآزاد راه و۳۹۰ کیلومتر بزرگراه در گیلان وجود دارد، گفت: طول راه های اصلی وفرعی در استان به ترتیب، ۲۹۳ ویک هزار و۱۰۹ کیلومتر است و۸ هزار و۸۶۰ کیلومتر راه روستایی درگیلان وجود دارد.

وی با بیان اینکه از نظر میزان طول راه در واحد سطح، تقریبا جز استان های اول کشور هستیم، اظهارکرد: اما مشکلات زیادی در بخش راه درگیلان داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، راه ۷۵۲ روستای زیر ۲۰ خانوار در استان را، فاقد آسفالت عنوان کرد و افزود: بیش از۲۵۰ روستای بین ۲۰ تا ۵۰ خانوار درگیلان فاقد راه آسفالت هستند و یک هزار و۳۶۹ روستای بالای ۵۰ خانوار از بین بیش از یک هزار و۴۰۰ روستا برخوردار ازآسفالت هستند.

خاوری با اشاره به اینکه اعتبارات دولتی باز هم برای روستاهای بالای ۵۰ خانوار اختصاص یافته است، گفت: با توجه به تفاوت تراکم و پراکندگی روستاها، در استان های شمال کشور، تعداد خانوارها نباید جز شاخصه باشد.

وی از بهره برداری ۱۸/۵کیلومتر از راه ۲۲/۵کیلومتری سنگر ـ سراوان ـ سیاهکل تا پایان امسال خبرداد و اعلام کرد: ۱۸ کیلومتر از بزرگراه رودسر ـ قزوین با قرارگاه خاتم الانبیاء شروع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان اعتبار مورد نیاز برای ساخت راه مذکور را ۷۰ میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: ۵ میلیارد تومان منابع اعتباری جهت ساخت این راه تصویب شده است.

خاوری با بیان اینکه نسبت به سال قبل ۶/۵تا ۷ درصد، کاهش تلفات داشتیم، افزود: باید به جایی برسیم که نقش راه در تلفات به صفر برسد.

وی بر لزوم همکاری بین دستگاه های مختلف تاکید کرد و گفت: باید ریسک مدیریتی داشته باشیم واگر بخواهیم بخشی نگری کنیم، مثلا ادارت برق و گاز نمی توانند کار کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان به انعقاد تفاهمنامه‌هایی با بخش‌خصوصی، که در شهرستان‌ها به امضای فرماندار، استاندار و در سطح ملی نیز به امضای معاون راه روستایی وزارت راه رسید، اشاره و تصریح کرد: با این تفاهمنامه‌ها یک‌هزار و ۳۵۷ کیلومتر راه روستایی که معادل ۶۷۴ روستا است، آسفالت می‌شود./دیارباران

About سردبیر ارشد

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …