چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل زندان‌ها و اقدام‌های تامینی و تربیتی گیلان:وجود هشت هزار زندانی در گیلان/اداره زندان‌های گیلان چابک‌سازی می‌شود

همای گیلان:سید حمید حسینی در جمع کارکنان زندان‌های گیلان با اشاره به اینکه اصلاح مجرمان در گرو اقدام‌های مثبت و صحیح در زندان است اظهار کرد: صدور احکام قضایی در بحث مجازات حبس در گرو عملکرد زندان است.

وی به تورم جمعیت کیفری در قانون اشاره کرد و افزود: در قانون مجازات اسلامی در جرایم عمد و غیر عمد مجازات حبس پیش‌بینی شده و این موضوع در تورم جمعیت زندانیان تاثیرگذار است.

حسینی خواستار کاهش تورم جمعیت کیفری زندانیان شد و بیان کرد: تلاش‌ها باید در راستای حبس‌زدایی باشد و اندیشه قضات در این زمینه موثر است.

ebcba86a4bd7de90fd3e1b44db682aaf

مدیرکل زندان‌ها و اقدام‌های تامینی و تربیتی گیلان از وجود هشت هزار زندانی در استان خبر داد و تصریح کرد: تعداد زندانیان مذکور زیبنده گیلان نیست و زنگ خطری برای تمام مسئولان محسوب می‌شود.

وی تعداد زندانیان گیلان را از شاخص کشوری بیشتر عنوان کرد و گفت: بازداشتگاه‌های استان قابلیت نگه‌داری نیمی از زندانیان موجود را دارد.

حسینی با تاکید بر اصلاح و بازاجتماعی کردن محکومان، خاطرنشان کرد: تلاش‌ها باید در راستای برنگشتن دوباره زندانیان به زندان باشد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدام‌های تامینی و تربیتی گیلان به تلاش در ارتقای بخش‌های تاسیسات، تجهیزات و خدمات در زندان‌های استان اشاره کرد و یادآور شد: اجرای سیاست‌های مقام معظم رهبری، برنامه پنجم توسعه کشور و سیاست‌های کلی قوه قضائیه از برنامه‌های محوری اداره کل زندان‌های گیلان است.

وی عبور کردن از وضعیت موجود زندان‌ها را نیازمند اختصاص اعتبارات خواند و اظهار کرد: توقع داریم در بخش ملی سازمان زندان‌ها به ما کمک کند.

حسینی استفاده از مراکز علمی در موضوع‌های پژوهشی در امور زندان‌ها را مهم عنوان کرد و افزود: اقدام‌های عمرانی و بهینه‌سازی زندان‌ها، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و رسیدگی به وضعیت بهداشت روحی و جسمی زندانیان از جمله برنامه‌های زندان‌های گیلان است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدام‌های تامینی و تربیتی گیلان با تاکید بر رعایت حقوق زندانیان در نظام جمهوری اسلامی، بیان کرد: مراقبت پس از خروج زندانیان باید مد نظر باشد.

وی تقویت انجمن حمایت از زندانیان برای کمک و مددکاری به زندانیان و خانواده آنها را مهم دانست و تصریح کرد: خانواده زندانیان نوامیس جامعه هستند و نباید رها شوند.

حسینی عملکرد ستاد دیه گیلان را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: بستر فعالیت بیشتر ستاد دیه باید در استان فراهم شود و همکاری خیران در این عرصه مهم است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدام‌های تامینی و تربیتی گیلان با بیان اینکه زندان جای درنگ و مسامحه نیست گفت: اداره زندان‌های گیلان چابک‌سازی می‌شود.

وی با اشاره به استفاده از فناوری‌های جدید برای کنترل زندان، اظهار کرد: زندانبانی از مشاغل سخت و طاقت‌فرسا است.

/فارس

About سردبیر ارشد

Check Also

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو   ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرتی ایران (ایران …