چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل صمت گیلان خبرداد: صادرات ۷۰ درصدی کارخانه تازه احیا شده کاشی خزر رشت

مدیرکل صمت گیلان خبرداد:
صادرات ۷۰ درصدی کارخانه تازه احیا شده کاشی خزر رشت


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: تنها تولید کننده کاشی و سرامیک گیلان بعد از مدت ها رکود و تعطیلی، مجددا پویا شده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت گیلان، تیمور پورحیدری در بازدید از خطوط تولید کارخانه کاشی و سرامیک خزر در شهر صنعتی رشت، اظهار داشت :خوشبختانه با حمایت‌های صورت گرفته از سرمایه گذاران جدید این شرکت خطوط تعطیل شده تولیدی را مجدداً وارد مدار تولید نموده است.
وی با بیان اینکه افزایش تولید این شرکت با راه‌اندازی مجدد نسبت به ۶ ماهه مشابه در سال ۱۴۰۱ به ۹۸ درصد رسیده است، افزود: تولید این شرکت ۷۷۵ هزار متر مربع به ۱ میلیون و ۵۴۰ هزار متر مربع در سال رسیده است.

به گفته دکتر پورحیدری با تغییر سرمایه‌گذاران و تحول در خطوط؛ کیفیت محصولات به شدت افزایش یافته است به نحوی که ۷۰ درصد محصولات این شرکت به کشورهای عراق، پاکستان و روسیه صادر می‌گردد.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه این شرکت هم اکنون زمینه اشتغال ۲۷۴ نفر را در فاز اول و دوم به صورت مستقیم فراهم نموده است افزود: با حمایت های دستگاه های اجرایی و کاهش فشارهای تامین اجتماعی برای اخذ جرائم این شرکت توان افزایش اشتغال برای حداقل ۱۲۰ نفر دیگر را نیز دارد.
گفتنی است این شرکت با حضور سرمایه‌گذار جدید تحت عنوان و برند« شرکت کیمیا سرام اوراسیا »فعالیت خود را در زمینه تولید انواع کاشی و سرامیک، کف و دیوار آغاز نموده است و بسیاری از بدهی‌های گذشته به بانک‌ها ،امور مالیاتی، برق و گاز را پرداخت نموده است.

About نسرین عشقی

Check Also

مدیرکل صمت گیلان: بزرگترین پالایشگاه برنج در شرق گیلان تاسیس خواهد شد/ آمادگی سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد تومانی برای احداث پالایشگاه برنج

مدیرکل صمت گیلان: بزرگترین پالایشگاه برنج در شرق گیلان تاسیس خواهد شد/ آمادگی سرمایه گذاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *