چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل صمت گیلان در بازدید از فروشگاه احمدی و اتحادیه املاک: مقوله عفاف و حجاب در صنوف مقطعی نیست/ رعایت حقوق شهروندی برای مدیران صنفی الزامی است

مدیرکل صنعت ،معدن و تجارت استان گیلان در حاشیه بازدید از فروشگاه احمدی و اتحادیه‌ املاک رشت تذکر داد: رعایت عفاف و حجاب در داخل مجموعه های صنفی، یک اصل برای ارائه خدمات مطلوب باشد.

همای خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت گیلان؛ تیمور پورحیدری در حاشیه بازدید نظارتی از فروشگاه احمدی و اتحادیه املاک شهرستان رشت اظهار داشت: مقوله عفاف و حجاب در صنوف مقطعی نیست و رعایت قوانین جاری کشور حسب نص صریح ماده ۱۷ قانون نظام صنفی برای کلیه فعالیت های صنفی الزامی است.

وی با بیان اینکه انتظار ما از مدیران واحدهای صنفی در رعایت قوانین بیش از وضعیت موجود است تاکید کرد: مسئولیت اجرای قوانین به تدبیر مدیر واحد صنفی برای جلوگیری از هرگونه هنجارشکنی همچنان پابرجاست و هیچ بهانه‌ای متأثر از فضای روانی متشنج قابل پذیرش نیست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود انتخاب روسای اتحادیه ها و هیئت مدیره آن ها را فرصتی برای خدمت رسانی به هم صنفیان خود دانست و تصریح کرد: رای صنوف زحمتکش و خدوم به افرادی منتخب؛ نشانۀ اعتماد و انتظار رفع چالش ها و مشکلات آن صنف است ، لذا مدیران صنفی با تمام توان به این انتخاب با احترام پاسخ دهند و در چارچوب قانون رفتار نمایند.
دکتر پورحیدری اتخاذ تدابیر صنفی پیشگیرانه را بر برخورد تعزیری ارجح شمرد و گفت: قبل از هرگونه برخورد تعزیری و قانونی بهتر است مدیران واحدهای صنفی بر عملکرد زیرمجموعه خود به نحو شایسته نظارت کنند که اصلاً نیازی به برخوردهای قهرآمیز همانند پلمپ، جریمه و تعلیق پروانه و… کسب نباشد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو   ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرتی ایران (ایران …