چاپ مطلب چاپ مطلب

 مدیرکل صمت گیلان در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی مطرح کرد احیاء و راه اندازی ۱۱۵ واحد صنعتی راکد در دولت سیزدهم/

مدیرکل صمت گیلان در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی مطرح کرد

احیاء و راه اندازی ۱۱۵ واحد صنعتی راکد در دولت سیزدهم/

شناسایی ۳۴۵ واحدصنعتی راکد

 

مدیر کل صمت گیلان با اشاره به سرمایه گذاری ۵۲ هزار میلیاردی برای ساخت ۱۷۴ واحد صنعتی ایجاد شده در سال جاری گفت: این واحدهای،تولیدی تاکنون زمینه اشتغال بیش ۸ هزار ۸۰۰ نفر در بخش صنعت را فراهم کرده است.

همای خبـر – نقل از روابط عمومی اداره کل صمت ،،تیمور پورحیدری در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی با حضور استاندار و معاون هماهنگی کسب و کار وزارت صمت با اشاره به ظرفیت مناسب گیلان در عرصه تولید تصریح کرد: در استان گیلان بیش از ۱۸۰۰ واحد صنعتی(دارای پروانه صنعتی فعال) و بالغ بر ۱۷ هزار واحد تولیدی – صنفی و کارگاهی کوچک(حومه شهری) در راستای توسعه و تکاپوی کسب و کارها فعالیت دارند و این حکایت از برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و حمایتهای متنوع مسئولین در حوزه کسب و کار است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۴ واحد صنعتی جدید در استان با اخذ پروانه بهره برداری صنعتی تاسیس و راه اندازی شده اند که در مقایسه با سال گذشته در مدت مشابه ۱۶درصد رشد و افزایش داشته است.

مدیر کل صمت گیلان با اشاره به سرمایه گذاری ۵۲ هزار میلیاردی برای ساخت ۱۷۴ واحد صنعتی ایجاد شده در سال جاری گفت: این واحدهای،تولیدی تاکنون زمینه اشتغال بیش ۸ هزار ۸۰۰ نفر در بخش صنعت را فراهم کرده است.

تیمور پورحیدری تشریح کرد: هم اکنون ۱۸۰ پروژه و طرح صنعتی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجراست که پیش،بینی می شود با راه اندازی این طرحها تا اواخر امسال و برخی تا اواسط سال آینده زمینه اشتغال ۶ هزار و ۱۸۵ نفر دیگر هم فراهم شود.

وی در ادامه از احیاء و راه اندازی ۱۱۵ واحد صنعتی راکد در دولت سیزدهم با حمایتهای استاندار گیلان گفت: ابن واحدها با سرمایه گذاری و ارائه تسهیلات به مبلغ یک هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان و رفع چالش ها در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان؛ احیاء و مجددا به چرخه تولید برگشته اند.

مدیرکل صمت گیلان با تاکید بر شناسایی ۳۴۵ واحدصنعتی راکد یاداور شد: از تعداد واحدهای شناسایی شده ۱۴۵ واحد صنعتی راکد قابلیت احیا دارند.

تیمور پورحیدری در خصوص واحدهای دانش بنیان و حمایت از صنایع فناور اذعان کرد: با برنامه ریزی های بعمل آمده ۸۶ واحد دانش بنیان در گیلان در حال فعالیت است و با انعقاد تفاهم نامه های متعدد با مراکز علمی و دانشگاهی و دوره های آموزشی فنی و تخصصی صنعتی و بسیج نخبگان دانشگاهی و با برقرارنمودن ارتباط مطلوب صنعتگران با دانشگاهیان گامهای مناسبی در این مسیر برداشته ایم.

مدیرکل صمت گیلان از برگزاری دوره های تحقیق و توسعه(R&D) برای ۱۶۳ نفر از مهندسین کارخانجات و ترغیب آنها به امور فناورانه خبر داد و گفت: درحال حاضر ۱۷۰ واحد صنعتی موفق به کسب پروانه تحقیق و توسعه شده و گام اصلی مسیر دانش بنیان شدن را طی کرده اند.

گفتنی است در خلال این نشست بسیاری از تولید کنندگان و فعالین صنعتی و اقتصادی،به بیان نقطه نظرات ، مشکلات، انتقادات و پیشنهادات پرداختند.

 

About نسرین عشقی

Check Also

افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید

افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید گیلان یک قطب صنایع غذایی در …