چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل صمت گیلان در همایش اصناف لاهیجان گفت: گیلان جزء ۵ استان امن و بدون تنش در حوزه اصناف است/ تورم رو به کاهش و منفی در بازارهای گیلان را شاهد هستیم

مدیرکل صمت گیلان در همایش اصناف لاهیجان گفت:
گیلان جزء ۵ استان امن و بدون تنش در حوزه اصناف است/
تورم رو به کاهش و منفی در بازارهای گیلان را شاهد هستیم

زارع، نماینده مجلس عنوان کرد:
کشاورزی خوب باشد، بازار هم خوب و پررونق است/

– از اداره میراث فرهنگی و گردشگری گیلان می‌خواهیم برای رونق گردشگری و تجاری گیلان طرح ارائه دهد/

* بخشی نژاد، فرماندار لاهیجان : اصناف و بازاریان قشر تاثیرگذار جامعه هستند/

 

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:
حال کشاورزی خوب باشد، حال بازار هم خوب و پررونق است/

تیمور پورحیدری در همایش روز ملی اصناف در لاهیجان اعلام کرد: اصناف دغدغه‌مند و کاسبان امین، ضریب استراتژیک مطمئنی در بازارهای گیلان ایجاد کرده اند و با همت اصناف گیلان توانستیم بازارها را متعادل نگه داریم.

اختصاصی همای خبر-

پورحیدری در این همایش ضمن تبریک یکم تیرماه روز ملی اصناف و همچنین فرارسیدن عید سعید غدیر و قدردانی از حضور فعالان اقتصادی و صنفی گفت: حضور مقامات محترمی چون زارع نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس ، بخشی نژاد فرماندار و نمایندگان اتحادیه های صنفی در این جمع مغتنم است.
وی با ابراز آنکه نقش اصناف گیلان در متعادل سازی بازار قابل تقدیر است گفت:  مدیریت شایسته فعالان حوزه اصناف سبب امن شدن فضای بازار و رشد رو به پایین تورم در بازار گیلان شده است.

مدیر کل صمت گیلان گفت: زنجیره بین تولید تا عرضه و کاسبان امین با کنار هم قرارگیری سبب تنظیم بازار شد و اکنون خرسندیم که بازارهای گیلان با ذخایر مطمئن در حوزه نظارت بر بازار موفق ظاهر شده است.

این مدیر ارشد گیلان با بیان آنکه حوزه اصناف چالش‌هایی دارد که در قانون شفاف‌سازی نشده ، گفت: برای فائق آمدن بر دغدغه‌ها همدلی و هم افزایی ظرفیت دستگاه‌های مختلف در حوزه امنیت، حوزه تولید و اشتغال ضروری است.

وی گفت: ساماندهی بازار با همراهی دستگاه‌های مختلف میسر می‌شود از ادارات و دستگاه‌های متولی برای این یکپارچه سازی ممنونیم.

دکتر پورحیدری به نقش اصناف در حوزه اشتغال اشاره داشت و گفت: در شهرستان لاهیجان ۱۱ هزار واحد صنعتی دارای پروانه داریم که اشتغال بالای ۲۰هزارنفر را رقم زده اند.
وی ضمن تبریک مجدد روز ملی اصناف به فعالان این حوزه گفت: اصناف تنها نهاد مردمی است که نقشی مؤثر و مهم در اشتغالزایی ایفا می‌کند.

این مدیر اجرایی به هشتم اسفندماه روز انتخابات ریاست جمهوری اشاره داشت و گفت : اصناف در ماموریت های خود کوتاهی نداشته و در بنگاه‌های سیاسی و اقتصادی هوشمند ظاهر شده‌اند و این انتخابات نیز رویداد سرنوشت سازی است که نباید از اهمیت آن غافل ماند.

 بخشی نژاد، فرماندار لاهیجان در همایش روزملی اصناف در لاهیجان: اصناف و بازاریان قشر تاثیرگذار جامعه هستند/

روح الله بخشی نژاد فرماندار  نیز در این جلسه ضمن تبریک روزملی اصناف و عید غدیر خم به بازاریان حاضر در جلسه گفت: بازاریان قشر مهم و تاثیرگذار جامعه هستند و در ایام بحرانی و سال‌های جنگ نیز با حمایت‌های خود در کنار ملت و ارتش خود بوده اند.
وی گفت: مساجد مهمی از کشور در دل بازارها ساخته شده و این نشان از متدین بودن و منشا خیر بودن عموم بازاریان است.

بخشی نژاد ضمن ابراز تاسف از واقعه سانحه بالگرد و شهادت رئیس‌جمهور آیت الله رئیسی و همراهان ، اقدامات دولت سیزدهم در احیاسازی صنایع کشور را خاطرنشان ساخت و گفت: تاسیس راه آهن رشت – کاسپین و احیاء کارخانه پوشش اقدامات ارزشمندی بود که توسط دولت شهید رئیسی در گیلان انجام شد و ایشان در سه سال ۲۹ سفر خارجی و ۴۷ سفر روستایی با اهداف آبادانی داشتند که عملکرد فعالانه و تحسین برانگیزی است.

وی گفت: انتخابات هشتم اسفند ، رویداد سرنوشت سازی است و از قشر بازاریان و اصناف گیلان که نظرات آنها بر اقشار دیگر نیز تاثیرگذار است، می‌خواهیم در یک انتخاب صحیح به فرد اصلح رای بدهند.

رئیس اداره‌ صمت لاهیجان‌ در مراسم ویژه روز ملی اصناف گفت:
چهار جواز تاسیس، سه پروانه سرمایه‌گذاری و دو طرح توسعه طی سال گذشته در شهرستان لاهیجان فعال شد/

وزارت صمت، اصناف و نهادهای هم خانواده ۴۰درصد از تعهد اشتغال دولت را برعهده دارند و این مهم با توجهات ویژه دولتی محقق می‌شود/
*
رامین خوشحال در نشست ویژه روز ملی اصناف در لاهیجان با اعلام آنکه‌ طی سال ۱۴۰۲ در شهرستان لاهیجان ۴جواز صادر و ۳ پروانه بهره برداری تاسیس و صادر شد، گفت: دو طرح شاخص توسعه در حوزه شهرستان لاهیجان با اعتبار ۱۴۲هزار میلیارد ریال با اشتغال حداقل ۱۲۲ نفر ایجاد شده است.

خوشحال در این جلسه که با حضور بخشی نژاد فرماندارلاهیجان ،پورحیدری رئیس اداره کل صمت گیلان ، سلمان زارع نماینده مردم شهرستان لاهیجان در مجلس،،علی جهاندیده رئیس اتاق اصناف،هیات رئیس اتاق اصناف، جمعی از کسبه، اتحادیه ها ، اصناف و فعالان صنعتی گیلان برگزارشد، ضمن تبریک یکم تیرماه روز ملی اصناف گفت: با توجه به آنکه وزارت صمت و شورای هم‌خانواده اعم از اصناف ، معدن، صنعت وغیره ۴۰درصد از تعهد اشتغال دولت را بر عهده دارند و مقام معظم رهبری نیز این سال را ‘جهش تولید با مشارکت‌های مردمی’ نامگذاری کرده اند، توجهات و تسهیلات ویژه برای رونق صنعتی و اقتصادی از سوی دولت ضروری است و کشور را به احقاق هدف‌گذاری ها خواهد رساند.

رئیس اداره صمت لاهیجان ضمن ادای احترام به شهدای خدمت  گفت : آغاز دهه تولید و تجارت را به همه تلاشگران عرصه تولید و تجارت تبریک می‌گوییم و این ایام یادآور تلاش تمامی جهادگران عرصه تولید و تجارت کشور از گذشته تا اکنون است.

وی توضیح داد: از اقدامات مهم دولت سیزدهم، حمایت از صنایع خرد و کارگاه‌های کوچک تولیدی بود و این موضوع در ایجاد اشتغال، فاکتوری بسیار مهم است.

خوشحال نقش اصناف بعنوان بزرگترین نهاد مدنی کشور در مشارکت تولید و دارا بودن حداقل ۱۷درصد تولید ناخالص داخلی بسیار مهم و چشمگیر دانست و گفت: شهرستان لاهیجان با دارا بودن بیش از ۱۰هزار واحد صنفی فعال با پروانه کسب و ۲۹۰۰ واحد صنفی – کارگاهی با ظرفیت اشتغال بیش از ۸۰۰۰ نفر ، یک قطب تولیدی صنعتی در گیلان است.

نماینده لاهیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:
حال کشاورزی خوب باشد، حال بازار هم خوب و پررونق است/

از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان می‌خواهیم طرح‌های اجرایی برای رونق گردشگری و تجاری در گیلان ارائه دهد/

سلمان زارع در نشست روز ملی اصناف در لاهیجان با اظهار آنکه معیشت مردم بسیار مهم است بر اهمیت حمایت از کشاورزان در سطح استان گیلان تاکید کرد و گفت: حال کشاورزی خوب باشد، حال بازار هم خوب است.

وی گیلان را دارای دو قطب مهم کشاورزی و گردشگری عنوان کرد و گفت: با سه ظرفیت خوب در گیلان که برخورداری از ساحل، جلگه و کوهستان است می‌توان اشتغالزایی های فراوان و متنوع در گیلان ایجاد کرد واصناف و بازار را نیز مملو از آورده های اقتصادی کرد.

نماینده لاهیجان گفت:  از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری می‌خواهیم طرح‌های اجرایی برای رونق گردشگری و تجاری در گیلان ارائه دهد و بنده بعنوان خدمتگزار گیلانیان از هیچ تلاشی برای اجرای این طرح ها فروگذار نمیکنم و از فرمانداری، شورای تامین، امام جمعه محترم و مسئولان مرتبط می‌خواهم برای اتمام چند طرح نیمه کاره در شهر صنعتی سیاهکل حمایت و همراهی کنند.

زارع گفت: ضروری است ادارات گیلان با سرمایه گذاران تعامل داشته باشند و مدیران شهری نیز برای تسهیل سرمایه گذاریها با سرمایه‌گذاران همراهی کنند.
وی به ظرفیت تالاب سوستان ن برای توسعه اشاره کرد و  گفت : از اداره برق برای برق‌رسانی به تالاب سوستان خواستار تعامل هستیم و توجه سرمایه‌گذاران محترم را نیز به ظرفیت عالی برای تالاب سوستان  برای توسعه و تجارت جلب مینماییم.

انتهای پیام/ همای خبر

About نسرین عشقی

Check Also

مدیرکل صمت گیلان: بزرگترین پالایشگاه برنج در شرق گیلان تاسیس خواهد شد/ آمادگی سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد تومانی برای احداث پالایشگاه برنج

مدیرکل صمت گیلان: بزرگترین پالایشگاه برنج در شرق گیلان تاسیس خواهد شد/ آمادگی سرمایه گذاری …