چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی،کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گیلان؛ یکی از اهداف صندوق؛برقراری عدالت اجتماعی و محرومیت زدایی عشایر،روستائیان و کشاورزان است

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی،کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گیلان؛

یکی از اهداف صندوق؛برقراری عدالت اجتماعی و محرومیت زدایی عشایر،روستائیان و کشاورزان است

 

مدیر کل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گیلان، طی نشستی با خبرنگاران استان، به مناسبت روز ملی روستا و عشایر در جمع خبرنگاران گفت:

خبرنگاران چشم و چراغ جامعه هستند و در این حرفه یاری گر و پل ارتباطی جامعه و مسولین هستند و زحمات خبرنگاران ستودنی است.

یزدان شعبانی خدمات رسانی به قشر شریف روستا و عشایر را از اولویت های دولت برشمرد و افزود: از اهداف اجرایی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تحت پوشش قرار دادن ده میلیون نفر خانوار واجد شرایط در روستاها و مناطق عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت می باشد.وی

بازنشستگی، از کار افتادگی و مستمری ناشی از فوت را از مزایای بیمه این صندوق اعلام کرد و گفت: تاکنون ۱۰۵ هزار روستایی و کشاورز در گیلان تحت پوشش صندوف بیمه اجتماعی هستند.

شعبانی افزود: طبق اصل ۲۹ قانون اساسی بیمه اجتماعی حق عمومی مردم بوده که قانون‌گذار این تکلیف را برعهده دولت قرار داده تا تمام لایه‌های اجتماعی از مزایای بیمه بهره‌مند شوند.

 

وی با اشاره به اینکه در بیمه درمان کشاورزان، روستائیان و عشایر، کارفرمای اصلی دولت است و در مراکز خدمات درمانی تا ۹۶ درصد هزینه‌های درمان را پوشش می‌دهد، تصریح کرد: در بیمه اجتماعی نیز کارفرمای اصلی دولت بوده اما این بیمه اختیاری و بنا برانتخاب روستائیان، عشایر و کشاورزان بر اساس توان مالی خودش می‌تواند از مزایای بیمه شامل بازنشستگی، از کار افتادگی و مستمری ناشی از فوت بهره‌مند شود دارای هشت سطح بوده که یکی از این سطوح هشت‌گانه را انتخاب و سالانه پرداخت می‌شود که کف پرداختی برای هر نفر ۷۵۰ هزار تومان و و بالاترین سطح سه میلیون و ۶۰ هزار تومان است.

 

مدیر کل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گیلان، محرومیت‌زدایی و تعمیم عدالت اجتماعی را از اهداف این صندوق خواند و گفت: از زمان فعالیت این صندوق در سال ۸۴ تاکنون ۱۰۵ هزار نفر در استان بیمه شده‌اند در حالیکه جمعیت هدف ما ۴۰۶ هزار نفر هستند.

مدیر کل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ، برقراری عدالت اجتماعی و محرومیت‌زدایی را از دغدغه‌های دولت سیزدهم برشمرد و اذعان داشت: روستائیان به عنوان مولدین کشور در خودکفایی و تامین امنیت غذایی همچنین کمک به درآمد ارزی کشور پیشگام هستند که گسترش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یکی از خدمات دولت برای تحقق عدالت اجتماعی بین این اقشار است.

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از کشاورزان و روستائیان در قالب بیمه روستائی افزود: بایستی بتوان با همکاری بخشداری‌ها و دهیاری‌ها همچنین تبلیغات میدانی، مدیریت کارگزاری بخش خصوصی و دفاتر پست بانک از ظرفیت‌های موجود برای ترغیب روستائیان به عضویت در این صندوق بهره گرفت و ی یادآورشد: امیدواریم در سال جاری این ارقام به بالاترین سطح خود برسد.

وی در ادامه گزارش با اشاره به اینکه بیشترین قشر عشایر زحمتکش را در شهرستانهای تالش، رضوانشهر و ماسال داریم ، تصریح کرد: ۲۵ درصد سرانه گوشت کشور توسط این قشر زحمتکش فراهم می شود به همین منظور دولت تصمیم گرفته است تا از این قشر در غالب پوشش بیمه صندوق اجتماعی حمایت کند.

شعبانی خانوار تحت پوشش بیمه صندوق اجتماعی در سطح کشور از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ بیست و یک و نیم درصد(۲۱/. و نیم) درصد عنوان کرد و گفت: گیلان در رتبه ۸ استانی قرار دارد.

 

وی اهداف صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر را مبارزه با آسیب های اجتماعی هنگامی که سرپرست خانوار فوت یا از کار افتاده می شوند، رفع ترس و نگرانی نسبت به آینده هنگامی که از کار افتاده می شوند، مبارزه با ناهنجاری‌های خانوادگی که فاقد تمکن مالی باشند، تامین کریمانه خانواده سرپرست از دست داده و تقویت رابطه سرپرست خانواده و افراد تحت تکفل دانست.

عطیه نصرتی خبرنگار همای خبر

 

About مدیر خبر1

Check Also

فرماندار لنگرود خبر داد: “برنامه‌های توسعه‌ای و حل مشکلات بخش اطاقور در دستور کار قرار دارد” “بررسی ظرفیت‌های توسعه، پروژه‌های عمرانی و چالش‌های آب و بهداشت در نشست میز خدمت با مردم اطاقور

فرماندار لنگرود خبر داد: “برنامه‌های توسعه‌ای و حل مشکلات بخش اطاقور در دستور کار قرار …