چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان: شرکت ۱۵۹ اثر از ۲۲ استان در سیزدهمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان

     مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

شرکت ۱۵۹ اثر از ۲۲ استان در سیزدهمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان

امیر حسین طاهری مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی گیلان از شرکت ۱۵۹ اثر نمایشی از ۲۲ استان در سیزدهمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان خبر داد.

همای خبر نقل از  روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی لاهیجان ، امیر حسین طاهری مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی گیلان سطح آثار رسیده به جشنواره امسال را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: از مجموعه آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره تعداد ۱۰۷ اثر به بخش مسابقه اصلی ، ۲۹ اثر به بخش کودک و ۲۳ اثر به بخش استانی جشنواره راه رافته اند که هم اکنون آثار رسیده توسط داوران بخش انتخاب آثار در حال بررسی بوده و نتایج نهایی تا ۱۵ شهریور ماه اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به برگزاری سیزدهمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان گفت : این جشنواره باهدف حفظ و ارتقای مولفه‌های فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی، ارتقای سطح دانش شهروندی، به منظور بهبود زندگی شهری، ارتقای مشارکت شهروندان در  ساختن شهر سالم و پاک و اهتمام ویژه به همراهی و مشارکت شهروندان در بهسازی شرایط اقتصادی جامعه با تکیه بر توان داخلی و خلاقیت کارآفرینان ایرانی و ترویج نشاط، امید و همدلی از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ در لاهیجان برگزار می گردد .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد گیلان ضمن توجه به ظرفیت ویژه جشنواره شهروند لاهیجان و لزوم وجود بخش بین المللی در این جشنواره ، به حضور ۴ گروه نمایشی از ۳ کشور روسیه ، ترکیه و عراق اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با برگزاری این جشنواره بخشی از نیازهای هنری استان و حتی کشور پاسخ داده شود.

طاهری جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان را در کنار جشنواره تئاتر استانی گیلان از رویداد های مهم نمایشی استان برشمرد و گفت :  رویداد های نمایشی استان میتواند تقویت کننده ظرفیت‌های مردمی در عرصه هنرهای نمایشی باشد.

وی رشد و توسعه تئاتر استان را با توجه به پیشینه هنر نمایش در گیلان مرهون حضور بزرگان و نام آوران گیلانی این هنر دانست و گفت : حمایت از گروه های نمایشی ، ارتقاء تولیدات سالانه هنرمندان تئاتر استان و توانمند سازی گروه‌های نمایشی در عرصه تولید نمایش صحنه‌ای و خیابانی از اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان  است.

سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با مشارکت شهرداری به دبیری رضا زنده دل ، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و انجمن هنرهای نمایشی به دبیر اجرایی محمد علی صادق حسنی  در هفته پایانی شهریور ۱۴۰۳ در لاهیجان برگزار می گردد .

 

۷ شهریور ۱۴۰۳ ۰۷:۱۲

About نسرین عشقی

Check Also

دومین جشنواره نقاشی کودک و نوجوان تورنگ لنگرود

دومین جشنواره نقاشی کودک و نوجوان تورنگ لنگرود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *