چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل منابع طبیعی گیلان؛ گروهی را برای برسی بیشتر موضوع به چاف و چمخاله اعزام خواهیم کرد

با توجه به درخواست شهرداری چاف مبنی بر ساخت و حفاظت ادامه پارک ساحلی چاف و در راستای ماده ۳ قانون، “یعنی حفظ مالکیت با منابع طبیعی” مثل مابقی پارک های جنگلی و ساحلی، این منطقه هم طی یک قرارداد به شهرداری اجاره داده میشود.

همای گیلان، امروز تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که حکایت از فنس کشی قسمتی از ساحل عمومی توسط شهرداری چاف و چمخاله و اجرای سازه بتنی در آن داشت.

در همین راستا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار خزرآنلاین در این خصوص گفت: با توجه به درخواست شهرداری چاف مبنی بر ساخت و حفاظت ادامه پارک ساحلی چاف و در راستای ماده ۳ قانون، “یعنی حفظ مالکیت با منابع طبیعی” مثل مابقی پارک های جنگلی و ساحلی، این منطقه هم طی یک قرارداد به شهرداری اجاره داده میشود.

وی افزود: از آنجایی که این محدوده خطر تصرف اراضی را هم داشت، ما با درخواست شهرداری موافقت کردیم تا دور این محدوده را حصار بکشد و این محدوده را هم به پارک ساحلی چاف و چمخاله بیفزاید.

یوسف پور ادامه داد: برای جلوگیری از برداشت غیرقانونی شن و ماسه که مدام توسط نیروهای ما در منطقه گزارش می شد، شهرداری پیشنهادی را برای ساخت و حفاظت ادامه پارک مطرح کرد؛ در حال حاظر ما قرارداد ماده ۳ را با شهرداری امضاء نکرده ایم و نیروهای حفاظتی ما در آن منطقه مستقر هستند؛ از زمانی که ما با شهرداری چمخاله قرارداد ۱۰ ساله ماده ۳ را امضا کنیم به صورت قانونی حفاظت این محدوده هم به عهده شهرداری قرار می گیرد.

وی در پایان و در واکنش به شایعاتی مربوط به برداشت غیرمجاز از این منطقه توسط شهرداری چاف و چمخاله، گفت: حتماً به نیروهای حفاظتی تاکید خواهم کرد که تا زمان واگذاری قانونی این منطقه به شهرداری چاف، با جدیت بیشتری به امر حفاظت ادامه دهند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی؛ …