چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل هواشناسی گیلان: رادار هواشناسی بندر کیاشهر راه‌اندازی شد

 

رادار هواشناسی بندر کیاشهر به منظور پیش‌بینی صد درصدی وضعیت جوی گیلان بهمن امسال راه‌اندازی شده است.

محمدمهدی صادقیان ظهر امروز در جلسه شورای آب گیلان اظهار کرد: متنوع‌ترین اقلیم جوی کشور مربوط به گیلان است.

وی میانگین بارندگی از سال ۱۹۶۰ تا ۲۰۱۲ میلادی در گیلان را یک‌هزار و ۵۰ میلی‌متر عنوان کرد و افزود: منجیل کمترین بارندگی را در گیلان دارد.

صادقیان با بیان اینکه گیلان در تمام ماه‌های سال بارندگی دارد، تصریح کرد: سالانه مدت ۱۳۵ روز معادل چهار ماه از سال در استان بارندگی داریم.

مدیرکل هواشناسی گیلان بیشترین بارندگی را مربوط به مهر ماه با ۲۶۰ میلی‌متر دانست و بیان کرد: سال‌های ۸۳، ۸۶ و ۹۲ برف سنگین در گیلان باریده است.

وی ارتفای برف در سال ۸۳ را ۱۷۰ سانتی‌متر ذکر کرد و گفت: حجم بارش برف از ۱۱ تا ۱۵ بهمن امسال مطابق با سال ۸۶ بود.

صادقیان بارش برف امسال را بسیار گسترده‌تر از سال‌های ۸۳ و ۸۶ خواند و یادآور شد: ارتفاع برف در آبکنار انزلی به دو متر رسیده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه منابع آبی استان قابل ذخیره‌سازی و بهره‌برداری مناسب نیست، خاطرنشان کرد: امسال میانگین بارندگی ۶۰۰ میلی‌متر است و ۲۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش بارندگی داریم.

وی از ۱۲۰ میلی‌متر بارندگی اسفند جاری در گیلان خبر داد و اظهار کرد: میزان بارندگی از اسفند امسال تا خرداد ۹۳ در استان طبیعی پیش‌بینی شده است

صادقیان با اشاره به افزایش نیم تا ۱.۵ درصدی دما در بهار سال ۹۳، تصریح کرد: پیش‌بینی‌های کوتاه مدت هواشناسی گیلان تا ۹۷ درصد تحقق پیدا کرده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان به راه‌اندازی رادار بندر کیاشهر در بهمن امسال اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی رادار مذکور پیش‌بینی هواشناسی استان را به ۱۰۰ درصد نزدیک کرده است./گیلان آنلاین

About

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …