چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل هواشناسی گیلان: سامانه بارشی از عصر پنجشنبه وارد گیلان می‌شود

همای گیلان: مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: از عصر روز پنجشنبه ۲۴ دی ماه به‌تدریج با شمالی شدن جریانات و ورود سامانه بارشی، شرایط برای کاهش دما و بارندگی و بارش برف در ارتفاعات فراهم می‌شود.

139309061045064034169154

بهمن کمانگر اظهار داشت: نقشه‌های پیش‌یابی حاکی از استقرار و تقویت الگویی جریانات جنوبی در منطقه است که پیامد آن وزش باد گرد در استان است.

وی از شدت گرفتن وزش باد گرم در برخی از نقاط استان هشدار داد و گفت: در روزهای آینده با افزایش دما در استان مواجه می‌شویم.

مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: از عصر روز پنجشنبه ۲۴ دی ماه به‌تدریج با شمالی شدن سوی جریانات و ورود سامانه بارشی،  شرایط برای کاهش دما و بارندگی و بارش برف در ارتفاعات فراهم می‌شود.

وی به گردشگران و مسافران هشدار داد در زمان وزش باد گرم از افروختن آتش در عرصه‌های جنگلی خودداری کنند و خاطرنشان کرد: احتمال دارد سرعت وزش باد در برخی از نقاط به بیش از ۷۰کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

کمانگر افزود: به دستگاه‌های اجرایی نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع آب و برق، منابع طبیعی، جنگل‌داری، جهاد کشاورزی و سازمان راهداری،کشتیرانی، مدیریت حمل و نقل، پلیس‌راه، آتش‌نشانی و سایر دستگاه‌های مربوطه، هشدارهای هواشناسی ارسال شد.//تسنیم

About سردبیر

Check Also

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی؛ …