چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان: سازمان صنعت، معدن وتجارت از سازمان های شاخص در عمل به وظایف پدافند غیرعامل در استان است

همای گیلان:مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان در نشست هم اندیشی با متولیان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از آگاهی و آمادگی این سازمان ابراز خرسندی کرد و گفت: این سازمان عملکرد بسیار خوبی در دستیابی به اهداف پدافند غیرعامل داشته و یکی از سازمان های شاخص در این زمینه است.

index
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با گفت: طبق اساسنامه جدید سازمان پدافند غیرعامل کشور، همه دستگاه های اجرایی و نهادهای خدمات رسان موظف به آمادگی و همکاری با عوامل تهدیدزا و بحران آفرین شده اند.
امیر مرادی تصریح کرد: پدافند غیرعامل روش و مجموعه اقداماتی است که در صورت بروزخسارات احتمالی، بلایای طبیعی، بحران های طبیعی و یا انسان ساز انجام می شود تا خسارات وارده به جان و اموال شهروندان را به حداقل برساند.
وی استمرار فعالیت‌ها و خدمات زیربنایی و تامین نیازهای حیاتی و تداوم اداره کشور را از جمله مهم ترین اهداف پدافندغیرعامل برشمرد و افزود: به دلیل اهمیت این اهداف تمام سازمان ها و نهادهای خدمات رسان موظف به آمادگی و همکاری در کاستن اثرات هرگونه بحران می باشند.
مرادی آمادگی در حملات سایبری و نرم افرازی توسط سازمان ها را از دیگر وظایف آنها عنوان کرد و افزود: به منظور نیل به اهداف پدافند غیرعامل ۱۱ کارگروه با محوریت ۹ دستورالعمل اجرایی با مشارکت سازمان های مختلف در استان تشکیل شده است. وی با اشاره بر ایجاد امنیت اقتصادی، معیشتی، زیستی و سایبری به عنوان اهداف پدافند غیرعامل در قالب این کارگروه ها افزود: رصد کردن تمام مخاطرات و روش های مقابله با آنها از جمله وظایف این کارگروه ها عنوان کرد.
وی با ابراز خرسندی از آگاهی و تجهیز سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در دستیابی به اهداف پدافندغیرعامل گفت: این سازمان عملکرد بسیار خوبی در این راستا داشته و یکی از سازمان های شاخص در عمل به وظایف پدافندغیرعامل است.
وی تصریح کرد: دستاوردهای این سازمان بصورت کتابچه در اختیار استاندار محترم گیلان قرار خواهد گرفت .
مرادی با اشاره به درپیش بودن هفته پدافندغیرعامل در روزهای چهارم تا دهم آبان ماه، از آمادگی این نهاد برای برگزاری نمایشگاه پدافند غیرعامل در گیلان خبر داد و افزود: امید است با مشارکت و یاری سازمان صنعت، معدن و تجارت محل نمایشگاهی مناسبی برای این منظور آماده گردد.
دبیر پدافند غیرعامل و رابط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اداره کل پدافندغیرعامل استانداری گیلان شناسایی و آمادگی انبارهای ذخیره مواد غذایی، صدور پروانه های کسب بصورت الکترونیکی، راه اندازی برق اضطراری در دستگاه ها و ادارات تابعه برای بهره مندی در مواقع ضروری را از جمله اقدامات این سازمان برای مواجه با بحران های احتمالی عنوان کرد.
فخرالدین کامران تجهیز شرکت شهرک های صنعتی به خدمات آتش نشانی، تهیه آمار جامعی از نانوایان مجهز به سوخت های دوگانه و سه گانه، آماده باش شرکت غله و خدمات بازرگانی در تأمین غله مورد نیاز برای استان، هماهنگی با شرکت گاز استان برای راه اندازی نانوایی های سیار در مواقع ضروری، تعامل با سازمان ها و نهادهای خدمات رسان مانند شهرداری رشت، شرکت توزیع نیروی برق، شرکت گاز، شرکت شهرک های صنعتی، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، شهر صنعتی رشت را از دیگر تمهیدات این سازمان برای موفقیت در عمل به پدافند غیرعامل برشمرد.
سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه این نشست از آمادگی کامل این سازمان در مواجه با بحران ها خبر داد. افشین سروش افزود: از تمامی امکانات زیربنایی خود برای کمک به رفع بحران های احتمالی استفاده خواهیم نمود.
کریم توکل نیا، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان کاستن خطرات بالقوه و کمک به حل بحران را از وظایف پدافند غیرعامل برشمرد و افزود: اهمیت این موضوع حتی در جانمایی و استقرار صنایع مختلف در جوار هم از اهمیت خاصی برخوردار است و می بایست در تمامی تصمیماتی که منجر به برنامه ریزی ها و اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت می شود، علم پدافند غیرعامل دور از نظر نماند.
در ادامه معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان الزام بر دوگانه سوز نمودن نانوایی ها را از اقدامات اساسی در تأمین امنیت غذایی شهروندان در مواقع بحران عنوان کرد. مجید زیرک خاطر نشان کرد: در همه ی شهرستان ها حداقل ۳۰ درصد واحدهای نانوایی می بایست به سوخت دوم تجهیز شوند در غیر اینصورت سهیمه آرد آنان تا تجیهز کامل تخصیص نخواهد یافت.
گفتنی است در این نشست معاونین و مشاوران سازمان صنعت، معدن و تجارت و نمایندگانی از اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، شهرصنعتی رشت و … حضور داشتند.

About سردبیر ارشد

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …