چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان: کانون پرورش فکری خمام در هفته دولت افتتاح می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان:
کانون پرورش فکری خمام در هفته دولت افتتاح می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان استان گیلان از افتتاح سی‌ودومین مرکز این‌کانون در شهرستان خمام، همزمان با هفته دولت خبر داد.
سیدجلیل میرعظیمی پیش‌ازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در رشت با اشاره به آغاز احداث کانون خمام از سال ۱۳۸۹، عنوان کرد: در مجموع ۵ میلیارد تومان اعتبار برای این‌پروژه درنظر گرفته‌شده، که آخرین‌اعتبار ۳ میلیارد تومان بوده است.
وی با بیان اینکه مقرر گردیده بود تا نشست خبری در کانون خمام برگزار شود، اما علیرغم پیگیری‌ها به‌دلیل تاخیری که بر سر برق‌دار نمودن ساختمان پیش‌آمده در رشت برپا گردید، تصریح کرد: اخیراْ تابلوی مرکز خمام نصب گردیده و جانمایی صندلی و نصب کفپوش در هفته گذشته انجام شده، تا این‌کانون حداکثر تا پنجشنبه هفته آینده مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گیرد.
این‌مسوول با اشاره به وجود برخی‌از نواقص همچون آسانسور، سایبان ورودی و راه‌اندازی فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی، افزود: خوشبختانه این‌موارد خللی بر سر کار مرکز ایجاد نکرده و تجهیز کتابخانه و بازسازی چندین‌ردیف از پله‌های ورودی نیز در هفته آینده تکمیل خواهند شد.
به گفته‌ی وی، خمام بر اساس آمار آموزش‌وپرورش از ۷ هزار کودک و نوجوان برخوردار است، که خوشحالیم پس‌از پشت‌سر گذاشتن مشکلات و موانع، فرزندان این‌شهرستان تازه‌تاسیس از امکانات مرکز بهره‌مند می‌گردند.
میرعظیمی، ادامه داد: ۶۲ عنوان فعالیت نظیر نقاشی، خوش‌نویسی، شطرنج، رباتیک، سفالگری و … در کانون پیش‌بینی شده و هرکدام از این‌موارد به حدنصاب ۵ الی ۶ نفر متقاضی برسند، کلاس یا دوره آموزشی برای آن برگزار شده و مشکل یا محدودیتی برای برپایی کلاس یا تامین مربی وجود ندارد.
این‌مسوول با اشاره به درنظر گرفتن ۲/۵ میلیارد تومان اعتبار برای کانون خمام در سال جاری، اذعان داشت: اگرچه مشخص‌نیست چه میزان از این‌اعتبار تخصیص یابد، اما عمده‌ی هزینه‌ی باقیمانده مربوط به آسانسور می‌باشد؛ ضمن‌آنکه مسوول طرح‌های عمرانی تهران در جریان بازدید از کانون خمام مقرر نموده که یک آسمان‌نمای سیار به این‌مرکز اختصاص یابد، تا پس‌از استقرار در پشت‌بام ساختمان، علاقه‌مندان بتوانند به تماشای سیاره‌ها و اجرام آسمانی از طریق تلسکوپ بپردازند.
به گفته‌ی وی، بازی‌های فکری، اسباب‌بازی و کتاب، بخش‌های فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی کانون خمام را تشکیل خواهند داد؛ اگرچه درنظر داریم بخشی تحت‌عنوان کافه‌کتاب را برای علاقه‌مندان به کتاب درنظر بگیریم

About مدیر خبر1

Check Also

به‌مقصد نوارساحلی دریای کاسپین؛ تماشاخانه سیار کانون به استان گیلان سفرمی‌کند

به‌مقصد نوارساحلی دریای کاسپین؛ تماشاخانه سیار کانون به استان گیلان سفرمی‌کند   کاروان ساحلی تماشاخانه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *