چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان خبر داد: شناسایی و حمایت از ۳۴۲ نخبه مددجو

اهرابی گفت: کمیته امداد استان در حوزه‌های علمی – پژوهشی، اختراعات، ورزشی، فرهنگی – هنری، نوآوری و کارآفرینی، علوم قرآنی و امور تحصیلی اقدام به شناسایی مددجویان نخبه کرده است.

 همای خبر/دکتر عباس اهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری گیلان با اشاره به شناسایی نخبگان و مبتکران مددجو اظهار کرد: این اقدام باهدف حمایت جدی از نخبگان و بهره‌گیری از استعداد علمی و فرهنگی آن‌ها در راستای غنای فعالیت‌های فرهنگی این نهاد صورت پذیرفته است.

وی بابیان اینکه تاکنون ۳۴۲ نخبه تحت پوشش را شناسایی کرده‌ایم، افزود: از این میان ۲۸۱ نفر دانش‌آموز، ۴۲ نفر دانشجو، ۷ نفر طلبه علوم دینی و ۱۲ نفر از غیر محصلین هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، با برشمردن زمینه‌های نخبگی، گفت: کمیته امداد استان در حوزه‌های علمی – پژوهشی، اختراعات، ورزشی، فرهنگی – هنری، نوآوری و کارآفرینی، علوم قرآنی و امور تحصیلی اقدام به شناسایی مددجویان نخبه کرده که در این راستا موفق شده است ۲۵۳ نخبه تحصیلی، ۹ نخبه علمی- پژوهشی، ۱۲ نخبه قرآنی، ۸ نخبه فرهنگی و هنری و ۶۰ نخبه ورزشی را شناسایی کند.

اهرابی، تصریح کرد: در این طرح مددجویان دارای مقام‌های اول تا سوم ملّی و بین‌المللی در رشته‌های مختلف ورزشی، مقام‌های برتر کشوری در مسابقات و رویدادهای فرهنگی و هنری، حافظین و برگزیدگان مسابقات قرآن کریم شناسایی‌شده‌اند.

وی، ادامه داد: مددجویان دارای اختراعات با کد ثبت، رتبه‌های برتر کنکور سراسری، دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب دارای معدل بالا، رتبه‌های برتر جشنواره‌ها و مسابقات علمی خوارزمی، رازی و جابر بن حیان و دانش‌آموزان مدارس سمپاد یا تیزهوشان از دیگر مددجویان نخبه شناسایی‌شده هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان بابیان اینکه از میان نخبگان شناسایی‌شده، دانشجویان دارای مقالات برتر علمی ISI و همایشی و همچنین مؤلفان کتب علمی یا فرهنگی نیز هستند، عنوان کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد ملی نخبگان منعقد شده است، بنیاد نخبگان ضمن برگزاری برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی، در صورت برخورداری نخبگان تحت حمایت این نهاد از شرایط لازم، زمینه عضویتشان در بنیاد را فراهم خواهد کرد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان در آیین تجلیل از کارگران نمونه : کارگران خط مقدم تولید برق مطمئن و پایدار هستند

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان در آیین تجلیل از کارگران نمونه : کارگران خط …