چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیریت برخی از بخشداران در دیلمان به صورت پیام نوری بود/آیا بخشدار جدید هم پیام نوری مدیریت خواهد کرد ؟/به قلم مدیر مسئول همای گیلان

اختصاصی همای گیلان: آنچه باعث شد تا نگارنده به یک معضل اجتماعی دیگر از جنس مردم محروم و کم امکانات بپرداز د٬توسعه یا عدم توسعه است که مردم این دیار به آن راضی نیستند و گاها ممکن است در بررسی علل توسعه و یا عدم توسعه ٬همه جوانب توسط مردم در نظر گرفته نشود.


دیلمان بخشی است که با ۳۰ الی ۴۰ کیلومتر فاصله تا مرکز شهرستان ٬از آب و هوای کوهستانی برخوردار است بطوریکه انجام کار عمرانی فقط در ۶ ماه از سال امکانپذیر است
. اما یک نکته اساسی که کمتر به آن پرداخته شده ٬این است که گاهابخشداران دیلمان که غیر بومی و عموما غیر شهرستانی بوده اند٬ به دلیل بعد مسافت و سختی راه یا حضور کم رنگی داشته اند یا به بهانه ی حضور در جلسات شهرستانی یا استانی ٬ با تأخیر در محل کار حاضر می شدند.و همین مسئله به دلیل رفت و آمد ٬برای مردم هزینه زیادی در بر داشت که قطعا فرماندار شهرستان با حضور پررنگ و نگاه تیزبین خود٬ می تواندآن را مورد بررسی قرار دهد و بی شک از چشم بینای خبرنگاران پوشیده نخواهد ماند .اصحاب رسانه به عنوان صدای مردم با انتشار اخبار و سخنان و درد و دل مردم می توانند نقش مهمی در پیشرفت و توسعه داشته باشند . لذا این رسانه با قاطعیت این قول را به مردم منطقه خواهد داد تا به عنوان چشم و گوش مردم، حضور بخشدار جدید را رصد کند و در صورت مدیریت پیام نوری و حضور در شهرستان محل زندگی یا محل تولد خود٬ حقایق را آشکار و گزارش دقیقی از این وقایع به مسئولین و مردم بدهد چرا که دولت همواره برای این بخش محروم هزینه های زیادی متقبل می شود اما عدم مدیریت و حضور کم رنگ مسئولین ٬موجب اختلال در انجام وظایف می گردد. قطعا حق طبیعی مردم بخش دیلمان است که بخشدار آنها به صورت شبانه روزی در منطقه حضور داشته باشدنه فقط در وقت اداری . البته ناگفته نماند تاکنون حضور یا عدم حضور بخشدار دیلمان رصد نشده است اما با توجه به درخواست های مکرر مردم ٬ این مهم در دستور کار این رسانه قرار خواهد گرفت تا بتوانیم از فرصتی که این نظام و این انقلاب به ما داده است در جهت انجام خدمت به مردم بهره گیریم .
شایان ذکر است که این معضل همواره بربخش دیلمان حاکم بوده و منحصر به شخص خاصی نیست . امیدوارم بررسی این معضل اجتماعی بتواند کمک حال مردم و نظام باشد و مدیران مرتبط ٬ ظرفیت نظارت از سوی رسانه را داشته باشند.

علی علی پور نیاول مدیر مسئول پایگاه خبری و هفته نامه همای گیلان

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

فضای مجازی و تاثیرآن بر گسترش پدیده بدحجابی در جامعه ایرانی

فضای مجازی و تاثیرآن بر گسترش پدیده بدحجابی در جامعه ایرانی حجاب و عفاف، از …