چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیریت کارخانه برنجکوبی ستوده شفت: جهت نگهداری قطعات کارخانه ، تقاضای تسهیلات کم بهره داریم

اختصاصی همای گیلان:امروز کشاورزی از روش سنتی به صنعتی ، توسعه یافته و در اکثر کشورهای در حال توسعه ، این امر محقق شده است وکشور ایران هم بی نصیب ازاین امر نیست .هر چند که با صنعتی شدن کشاورزی از میزان زحمات طاقت فرسای کشاورزان کاسته شده است ، اما هنوز امکانات کافی در اختیار این قشر زحمتکش قرارنگرفته است. از مهمترین دلایلی که هنوز اکثر کشاورزان به روش مکانیزه دسترسی ندارند، عدم آگاهی به شیوه صحیح و آموزشهای لازم و گران بودن ابزار مکانیزه می باشد که موجب گردیده همچنان به روش سنتی به کشت محصولات کشاورزی مشغول باشند .

کشاورزان زحمتکش خصوصا شالیکاران شمال کشور با تلاش فراوان ،با دستان رنجور و کمر خمیده ، چشم به محصول خود دوخته اند . محصولی که ۶ ماه تمام ،با وجود همه کاستیها و تورم صد درصدی وهزینه های گزاف کشاورزی اعم از تهیه کود و مایحتاج آن،دستمزد بالای کارگری که برای کشاورز مقرون به صرفه نبوده برایش رنج برده است ، اما دولت با ورود بی رویه برنج خارجی که جزء بی کیفیت ترین برنج به شمار میرود ،مانع فروش تولیدات داخلی که تمام امید کشاورز به این محصول دوخته شده است ، می شود.براستی چرا هر ساله چنین سناریویی طراحی می شود و هیچ فریادرسی نیست؟ وزیر کشاورزی چرا در این باره سکوت کرده و جوابگو نیست؟
در این خصوص به کارخانه برنجکوبی حسن ستوده در روستای کوزان جاده رشت به سراوان رفتیم تا پای درد دل کشاورزان و کارخانه داران بنشینیم .
حسن ستوده مدیریت کارخانه، ضمن معرفی خود بیان داشت: از سال ۸۵ کارخانه برنجکوبی را با ۵۰ میلیون تومان راه اندازی کردم و کلیه دستگاه هایمان از مازندران آوردیم.
ستوده افزود: درحال حاضر این کارخانه به مساحت ۴۰۰۰مترمربع با ۳ کارگر بطور مستقیم با پرداخت ماهیانه ۴میلیون تومان در ماه و پرداخت حق بیمه با کارکرد ۶ ماه در سال به فعالیت مشغول است .
وی با اشاره به اینکه هزینه ی دستگاههای پوست کن، کانکا و لاستیک چند برابر شده ، افزود: جهت نگهداری قطعات کارخانه ، ازمسئولین ذیربط ، تقاضای تسهیلات کم بهره داریم .
وی با بیان اینکه بیشتر کشاورزان بومی، از ارقام هاشمی و علی کاظمی کشت میکنند ، یادآورشد : این دو رقم برنج، از باکیفیت ترین برنج های منطقه محسوب می شوند . اما دولت موقع بالا آمدن محصول کشاورز، اقدام به وارد کردن برنج خارجی بی کیفیت می نماید که این ظلم بزرگی در حق کشاورزان و کارخانه داران است.
ستوده افزود : با توجه به بارندگی اخیر درشمال ،اکثر شالیکاران ، برنج امسالشان خیس و تر است و هزینه بالایی برای کارخانه و خشک کن دارد که طی دوماه خشک کن کار میکند و دیگر کار کارخانه دار تمام می شود.
گزارش : عطیه نصرتی

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …