چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر آموزش‌و پرورش آستانه‌اشرفیه: از دانش‌آموزان و معلمان سادات در دهه ولایت تجلیل می‌شود

همای گیلان:سید شمس‌الدین نورحسینی با بیان اینکه غدیر را باید قدر دانست اظهار کرد: عید قربان عید غلبه کردن بر نفس اماره و عید غدیر عید اکمل دین است و باید غدیر را بشناسیم و به قشر جوان بشناسانیم.

وی افزود: اگر می‌خواهیم شاهد فجایع نظیر آنچه در منطقه می‌افتد نباشیم باید دانش‌آموزان را با مفاهیم آموزه‌های غدیر آشنا کنیم زیرا هر چه در نظام جمهوری اسلامی داریم مرهون ولایت و رهبری است.

مدیر آموزش‌ و پرورش آستانه‌اشرفیه به برگزاری زیارت عاشورا در صبح عرفه در مدارس آستانه‌اشرفیه اشاره کرد و گفت: آذین‌بندی مدارس با مضامین عید قربان و عرفه و عید غدیر از طرف دانش‌آموزان و ساخت نمادین کعبه در مدارس از برنامه‌های دهه ولایت است.

نورحسینی به تشریح برنامه‌های دهه ولایت در مدارس این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: برپایی جشن در تمام مدارس قبل از عید غدیر خم، تجلیل از دانش‌آموزان و معلمان سادات در مدارس از جمله برنامه‌های دهه ولایت است.

وی برگزاری جشنواره دانش‌آموزان سادات ملبس به شال سبز در حسینیه اعظم حرم مطهر سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) در روز چهارشنبه هفته آینده را از برنامه‌های دهه ولایت در مدارس آستانه‌اشرفیه عنوان کرد.

رئیس اوقاف و امور خیریه آستانه‌اشرفیه نیز در نشست مذکور آمادگی این اداره در برپایی جشن‌های باشکوه دهه ولایت را اعلام کرد و گفت: عید قربان و عید غدیر از اعیاد بزرگ مسلمانان است و باید دهه ولایت را در شأن و منزلت آن برگزار کرد.

حجت‌الاسلام عباس خوبرو با بیان اینکه مراسم دهه ولایت با قرائت دعای عرفه در روز شنبه آغاز می‌شود، یادآور شد: مراسم مختلفی در این دهه در بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و مساجد آستانه‌اشرفیه برگزار می‌شود.

در نشست مذکور مقرر شده تا تمام المان‌های شهری به‌جز المان‌های مربوط به دهه ولایت در شهر جمع‌آوری و سازمان‌ها و اداره‌ها نسبت به برنامه‌های دهه ولایت اهتمام جدی‌تری داشته باشند./آستانه خبر

IMG_8755 IMG_8756 IMG_8763 IMG_8764 IMG_8766 IMG_8754

About

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …