چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر آموزش و پرورش استثنایی گیلان خبر داد افتتاح برنامه سنجش سلامت جسمانی نوآموزان در گیلان

ارسال به دوستان
مدیر آموزش و پرورش استثنایی گیلان از افتتاح برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی نوآموزان بدو ورود به دبستان در ۳۱ خرداد ماه جاری خبر داد.
خبرگزاری فارس: افتتاح برنامه سنجش سلامت جسمانی نوآموزان در گیلان

همای گیلان:سلیمان کابینی‌مقدم عصر امروز در جمع مسئولان پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان گیلان اظهار کرد: کنترل دقیق پرونده سنجش نوآموزان، ارجاع والدین مرکز با ناظران طرح، ارائه به موقع و هفتگی باید در اولویت کاری مسئولان پایگاه‌ها قرار گیرد.

وی فعالیت پایگاه‌های مذکور را با رویکرد سیستمی عنوان کرد و افزود: تعامل، سلامت کار، هماهنگی با ناظران طرح و… باید از دیگر اولویت‌های مسئولان پایگاه‌های مذکور باشد.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی گیلان با اشاره به تاثیرگذاری اجرای طرح سنجش سلامت خاطرنشان کرد: در مرحله مقدماتی این طرح کودک از نظر جسمی و ذهنی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی مرحله بعدی را غربالگری و تخصصی عنوان کرد و یادآور شد: طرح سنجش سلامت کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل برخی عوامل موثر بر افت تحصیلی دانش‌آموز است.

کابینی‌مقدم پایش رشد، وضعیت ایمن‌سازی، ارزیابی‌های بهداشتی، بینایی، شنوایی، اختلالات گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلال فراگیر رسد و معاینات بالینی را از دیگر اهداف اجرای طرح مذکور برشمرد.

وی متذکر شد: تبیین و اجرای مطلوب برنامه سنجش برای غربال‌گیری جسمی و ذهنی نوآموزان شش ساله آماده ورود به دبستان بر اساس برنامه پنجم توسعه کشور و مصوبه هیئت وزیران و نیز اساسنامه سازمان استثنایی از جمله اهداف مهم طرح مذکور است.

این مسئول با اشاره به اینکه طرح سنجش سلامت در ۳۰ پایگاه استان اجرایی می‌شود، از افتتاح برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در ۳۱ خرداد ماه جاری خبر داد./فارس

 

About

Check Also

وضعیت نان و نانوایی ها در چابکسر مطلوب است

وضعیت نان و نانوایی ها در چابکسر مطلوب است   به گزارش همای خبر و …