چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر اجرایی سرشماری کشاورزی گیلان: سرشماری کشاورزی ۴۰۰ هزار خانوار روستایی گیلان انجام شد

همای گیلان:مدیر اجرایی سرشماری کشاورزی گیلان با بیان اینکه ۴۰۰ هزار خانوار روستایی این استان سرشماری عمومی کشاورزی شدند، گفت: نتایج آمار ثبت شده این سرشماری در مرکز آمار ایران سه ماه دیگر منتشر می‌شود.
خبرگزاری فارس: سرشماری کشاورزی 400 هزار خانوار روستایی گیلان انجام شد

 محمدحسین اصغریان عصر امروز در سفر به این شهرستان در نشست با مدیران تالش اظهار کرد: امروز آخرین روز سرشماری است و تا سه ماه آینده نتایج آمار ثبت شده در مرکز آمار ایران منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه سرشماری کشاورزی گیلان در مدت ۴۴ روز به صورت فشرده و سنگین انجام شد، افزود: در این بین ۶۵۰ نفر عوامل آمارگیر و ۳۲۳ نفر آمارگیر میدانی در این امر مهم ما را یاری رساندند.

مدیر اجرایی سرشماری کشاورزی گیلان یادآور شد: در سرشماری گیلان تعداد ۴۰۰ هزار خانوار روستایی مورد هدف بودند که با یاری همکاران سرشماری در استان توانستیم این رقم را به صورت فشرده و سنگین پوشش دهیم.

وی، کار سرشماران در شهرستان تالش به دلیل وسعت و گویش‌های مختلف و شرایط جوی را برای آمارگیران سخت توصیف کرد و یادآور شد: امیدواریم اطلاعات خانوارها را درست استفاده کنیم و جزئیات باقی‌مانده اطلاعات را به دست تصمیم‌گیران کشوری برسانیم.

اصغریان در زمینه دریافت دستمزد یا حق‌الزحمه آمارگیران تصریح کرد: تا پایان هفته جاری دستمزد آمارگیران به حساب آنها واریز می‌شود و امیدواریم نسبت به دوره‌های گذشته مبالغ بهتری پرداخت شود.

وی از دستگاه‌های دولتی، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، خبرنگاران و دیگر ارگان‌ها به دلیل در اختیار گذاشتن وسایل نقلیه و راننده برای ثبت آمار درست قدردانی کرد.

به گفته مدیر اجرایی سرشماری کشاورزی گیلان، در تالش ۳۰ آمارگیر، ۵ کارشناس فنی و اجرایی،۱۰ راننده از دستگاه‌های مختلف اجرایی در شهرستان از پنجم مهر ماه تا ۱۸ آبان فعالیت سرشماری این شهرستان را انجام دادند.

وی یادآور شد: در مدت مذکور ۵۷ هزار و ۵۲۵ مکان، ۳۲ هزار و ۷۳۵ خانوار، ۲۲ هزار و ۸۴۷ بهره‌بردار کشاورزی تالش شناسایی و برای آنها فرم تکمیل شده است.

اصغریان متذکر شد: برای ۲ هزار و ۱۷۹ بهره‌بردار غیر ساکن شهرستان تالش نیز فرم تکمیل و برای ۲۷۷ آبادی پرسشنامه مربوطه تکمیل شده است.

به گزارش فارس، داریوش رفیعی، معاونت فنی و آموزشی سرشماری عمومی کشاورزی شهرستان تالش را در مدت اجرای این طرح به‌عهده داشت./فارس

About

Check Also

محمد درویش: هیچ آبی در سفره‌های آب زیرزمینی کشور باقی نمانده

محمد درویش: هیچ آبی در سفره‌های آب زیرزمینی کشور باقی نمانده   🔹محمد درویش، پژوهشگر …