چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودسر؛ رودسر، برند گیاهان دارویی گیلان است

گل گاو زبان یکی از گیاهان دارویی در این شهرستان است و حدود ۴هزار نفر هم‌اکنون در این شهرستان در حال برداشت گل گاو زبان هستند.

به گزارش همای گیلان، احسان‌الله مشتاق مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رودسر گفت: گل گاو زبان یکی از گیاهان دارویی در این شهرستان است و حدود ۴هزار نفر هم‌اکنون در این شهرستان در حال برداشت گل گاو زبان هستند.

وی با بیان اینکه برداشت گل گاوزبان تا نیمه های مردادماه ادامه دارد،افزود: وجود کارخانه‌های فراوری می‌تواند ارزش افزوده فروش این محصول را به گل گاوزبان کاران برگرداند.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رودسر افزود: انواع دیگر گیاهان دارویی شامل آویشن، بومادران،گزنه و… در شهرستان رودسر پرورش می‌یابند و می‌توان گفت،رودسر برندی معتبر برای گیاهان دارویی گیلان است.

وی از بازار داغ گیاهان دارویی در این شهرستان خبر داد و گفت: حتی در حاشیه جاده نیز مسافران برای خرید این گیاهان از خودورها پیاده می‌شوند و چند بسته از گیاهان دارویی شهرستان را با خود به سوغات می‌برند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی روز سه شنبه طی مراسمی در اتاق بازرگانی گیلان تجلیل شدند

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی …