چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر رستوران میراث:آشپز خوب ،کیفیت بالا ،اخلاق مداری وقیمت مناسب از جمله عوامل افزایش مشتری این رستوران

اختصاصی همای گیلان:سالهای اخیر رستوران ها در بین خانواده های ایرانی جای مناسبی پیدا کرده و مردم سعی می کنند به بهانه های مختلف ، مهمان رستوان شوند.

SAM_0865---Copy

البته در خانواده هایی که بانوی خانه شاغل است یا اعضای آن مجرد هستند این عادت بیشتر به چشم می خورد و البته فرزندان بیشتر از غذاهای رستوران استقبال می کنند. به همین دلایل بازار رستورانها با تعدد مشتریان و تقاضا مواجه شده است بدیهی است رستورانی که بتواند غذای سالم و با کیفیت و لذتبخش را با رعایت اصول بهداشتی و زیبایی فضا همراه با رفتار مودبانه پرسنل ارائه دهد ، به مشتریان احساس خوشایندی دست خواهد داد و یقیناً موجب استقبال بیشتر خواهد شد.

رستوران تهیه غذای میراث به مدیریت مصطفی برکتان واقع در کاشف شرقی ، جنب کاشف شرقی ۱۲ از جمله این رستوران هاست که از شهریور ۹۲ آغاز بکار نموده و با استفاده از تجارب آشپزهای زبده وبا قیمت مناسب  انواع غذاهای سنتی شامل کباب ترش، چنجه ، باقالی خورشت ، میرزاقاسمی ، فسنجان ، مرغ شکم پر و …. را عرضه می نماید.

برکتان مدیر این رستوران طی گفتگویی به سوالات خبرنگار ما در خصوص غذاهای عرضه شده در این رستوران پاسخ گفت که توجه مخاطبان گرامی را به خواندن این مطالب جلب می نمائیم.

س : آقای برکتان لطفا بفرمایید چه شد که به کارمدیریت  رستوران روی آوردید؟

– علاقه به آشپزی و دست پخت خوب خودم ، دو عاملی بود که موجب گردید به این کار به عنوان یک شغل بپردازم. البته ابتدا با یک نفر شریک بودم بعدها جدا شدم و خود این رستوران را افتتاح نمودم.

س : لطفاً بفرمایید چه عواملی موجب استقبال مردم از غذاهای رستوران خواهد شد آیا شما در این امر موفق بوده اید؟

– غذای بهداشتی و خوش طعم ، با کیفیت ، متنوع ، سیستم آشپزخانه ، نحوه تهیه و پخت غذا ، ظروف بهداشتی ، پرسنل مودب و صمیمی همه و همه دلایلی هستند که موجب جلب رضایت مشتری خواهد بود و اینجانب از ابتدا این موارد را سرلوحه کار خود قرار دادم و خوشبختانه در این مسیر هر روز با افزایش تقاضا مواجه هستیم.

س : آقای برکتان به نظر شما چرا مزه غذا در رستوران ها با آنچه که در منزل پخت می شود تفاوت دارد؟

– یک غذای خوب بستگی به مواد اولیه ی خوب و تازه و دست پخت آشپز دارد که یک آشپز خوب در گذر سالیان آموخته که چگونه غذاهای خود را طعم دار کرده و با رنگ و کیفیت بهتر به آنچه که می پزد تنوع بیشتری بدهد.

س : آیا شما در رستوران خود از وجود چنین آشپزی بهره گرفته اید؟

ج: ما فرامرز رحمانی (با بیست سال سابقه در رستوران های بزرگ لاهیجان و رامسر) بعنوان سرآشپز مشغول بکار است که وجود این شخص با دست پخت بی نظیرش ،خودنقطه عطفی برای رستوران محسوب می شود.

س : آیا خدمات شما فقط به ارائه غذا درون رستوران خلاصه می شود؟

– ما علاوه بر عرضه غذا در داخل رستوران ، غذاها را به صورت پیک، بدون دریافت هیچ هزینه ای به درب منازل می فرستیم.

س : آقای برکتان تعیین تعرفه ی غذاهای عرضه شده چگونه است؟ آیا امسال افزایش قیمت داشته اید؟

نرخ غذاها بر اساس تعرفه ای است که اصناف تعیین می نماید که البته قیمت عرضه شده رستوران میراث ، پائین تر از نرخ مصوب است که خود موجب جلب مشتریان بیشتر شده است.

با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و حتی افزایش نرخ برخی از کالاها تا ۱۵ درصد ، ما تا کنون افزایش قیمت نداشته ایم و هنوز ارائه خدمات بر اساس نرخ سال گذشته است.

س : آقای برکتان بفرمایید برنامه کاری آینده تان چیست؟

– احداث یک رستوران بزرگ با کیفیت غذای مطلوب و قیمت مناسب از آرزوهای اینجانب است که در این راستا از مسئولین مرتبط تقاضای مساعدت دارم.

که البته باید در همین فرصت از کمک ها و تشویق های مهندس کحالی شهردار محترم و اعضای دوره سوم شورای اسلامی شهر و همچنین آقای اکبر پوررئیس اصناف سپاسگزاری نمایم. ضمن اینکه همسرم در ایجاد انگیزه و نیز ارائه کار، خدمات شایان توجهی ارائه نمود و البته لطف خدا و دعای خیر پدر و مادر را در پیشرفت کارم نباید فراموش کنم.

س : اگر دوباره متولد شوید آیا باز هم همین شغل را انتخاب می کنید؟

– این شغل از رویاهای دورن کودکی ام بود و اگر صد بار هم متولد شوم باز همین شغل را انتخاب خواهم کرد.

 SAM_0884 SAM_0877

About

Check Also

فرماندار لنگرود؛ کلیه شهرهای شهرستان طی چند ماه آینده تحت پوشش خدمات فیبر نوری قرار خواهند گرفت

فرماندار لنگرود؛ کلیه شهرهای شهرستان طی چند ماه آینده تحت پوشش خدمات فیبر نوری قرار …