چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر عامل آبفار گیلان: روستاییان گیلان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند

ارسال به دوستان
همای گیلان:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان صرفه‌جویی در مصرف آب را مورد تاکید روستاییان قرار داد و گفت: باید زمینه استفاده از آب برای نسل‌‌های آینده فراهم شود.
خبرگزاری فارس: روستاییان گیلان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند

محمدعلی فرامینی صبح امروز در نشست آبفار گیلان به فرا رسیدن فصل گرما اشاره کرد و اجرای ۳ هزار متر لوله‌گذاری شبکه توزیع آب در روستای جفرود انزلی را از جمله اقدام‌ها برای تامین آب شرب این روستا برشمرد.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح توسعه شبکه آبرسانی روستای جفرود ۶۰۰ میلیون ریال هزینه شده است، اظهار کرد: ۴۰۰ متر لوله‌گذاری شبکه توزیع در روستای لیجارکی انزلی اجرایی شد.

این مسئول هزینه عملیات این لوله‌گذاری را ۸۰ میلیون ریال عنوان کرد و از روستاییان خواست تا با صرفه‌جویی در مصرف آب، این نعمت الهی را برای نسل‌های بعد ذخیره کنند تا فرصت استفاده از آن برای همگان فراهم شود.

وی با اشاره به وضعیت شبکه آبرسانی پنج روستای آستانه‌اشرفیه تصریح کرد: سال گذشته ۱۵ هزار متر از شبکه‌های آبرسانی روستایی با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیون ریال در آستانه‌اشرفیه اصلاح و بازسازی شد.

وی با بیان اینکه با انجام عملیات مذکور فشار آب آشامیدنی ۳۸۲ خانوار تقویت شد، تصریح کرد: آستانه‌اشرفیه دارای ۹۸ روستای برخوردار از آب شرب سالم و بهداشتی است.

فرامینی تجهیز هشت مجتمع آبرسانی روستایی به کنتورهای حجمی را از اقدام‌های آبفار گیلان در یک ماه گذشته عنوان کرد.

وی یادآور شد: تجهیز این کنتورها در راستای مدیریت و اصلاح الگوی مصرف آب شرب صورت گرفته و کنتور حجمی اولتراسونیک و الکترومغناطیسی در تاسیسات آبرسانی روستایی لاهیجان، رودسر، صومعه‌سرا و شفت نصب شد.

مدیر عامل آبفار گیلان، از تعداد دستگاه کنتور مذکور را سه دستگاه در مجتمع‌های آبرسانی رشت، دو دستگاه در شفت و … ذکر کرد و یادآور شد: نصب کنتورهای پیشرفته اولتراسونیک و الکترومغناطیسی امکان تجزیه و تحلیل دبی استحصالی را در تاسیسات آبرسانی روستایی این استان فراهم می‌کند.

به گفته وی، برای نصب این کنتورها بیش از ۴۸۰ میلیون ریال هزینه شده است./فارس

About

Check Also

با حضور مسئولان شهری و استانی؛ آیین رونمایی و نصب نخستین پلاک کدپستی هوشمند در بازکیاگوراب لاهیجان انجام شد

با حضور مسئولان شهری و استانی؛ آیین رونمایی و نصب نخستین پلاک کدپستی هوشمند در …