چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان خبر داد ذخیره ۱۶۶ میلیون متر مکعب آب سد سفیدرود

همای گیلان:مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان از ذخیره ۱۶۶ میلیون متر مکعب آب سد سفیدرود خبر داد.

خبرگزاری فارس: ذخیره 166 میلیون متر مکعب آب سد سفیدرود

سیف‌الله آقابیگی با اشاره به وضعیت ذخیره آب سد سفیدرود اظهار کرد: سفیدرود تنها سد مخزنی گیلان است که نیاز آب ۱۸۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه اکنون سفیدرود ۱۶۶ میلیون متر مکعب آب دارد، تصریح کرد: این میزان نسبت به ماه گذشته ۶۹ میلیون متر مکعب بیشتر بوده و ۳۵ درصد افزایش یافته است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان بارندگی‌های اخیر این استان را دلیل افزایش آن دانست و گفت: اکنون دبی ورودی سد سفیدرود ۲۸ متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن نیز ۵ متر مکعب بر ثانیه است.

وی شبکه آبیاری سد سفیدرود را قدیمی خواند و خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ سال از آب سد سفیدرود استفاده می‌شود و از قدیمی‌ترین شبکه‌های آب کشور است.

آقابیگی، گیلان را از استان‌های کوچک و با تراکم بالا نامید و یادآور شد: متوسط بارش سالانه باران در گیلان یک‌هزار و ۷۰ میلی‌متر است.

وی با بیان اینکه تامین آب برای مصارف کشاورزی و … از جمله وظایف آب منطقه‌ای گیلان است، تصریح کرد:  ۹۲ درصد منابع آبی در گیلان در بخش کشاورزی استفاده می‌شود.

این مسئول آب را پایه اصلی آمایش سرزمینی دانست و متذکر شد: صرفه‌جویی ۱۰ درصدی آب در بخش کشاورزی استان آب شرب کشور را تامین می‌کند.

 به غیر از ۱۸۰ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای گیلان که از سفیدرود تنها سد مخزنی گیلان تامین می‌شود، تامین آب بقیه شالیزارهای گیلان از رودخانه‌ها و چاه‌های استان است./فارس

About

Check Also

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو   ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرتی ایران (ایران …