چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان در آیین تجلیل از بانوان شرکت: نقش مهم بانوان در نهادینه سازی فرهنگ استفاده بهینه از برق

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان در آیین تجلیل از بانوان شرکت:

نقش مهم بانوان در نهادینه سازی فرهنگ استفاده بهینه از برق

به مناسبت میلاد فرخنده بزرگ بانوی اسلام، حضرت فاطمه(س)، آیین تجلیل از بانوان شاغل شرکت برق منطقه ای گیلان در سالن اجتماعات پیامبر اعظم(ص) شرکت برگزار شد.

محمود دشت بزرگ مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان ضمن تبریک روز زن، روز مادر و ولادت با سعادت فاطمه اطهر(س)گفت: شهرت و عظمت فاطمه زهرا(س) به خاطر شخصیت های بزرگ پیامبر مکرم اسلام و امام علی بودند که در مسیر زندگی حضرت فاطمه(س)، بانوی عالمین قرار داشتند.

وی افزود: به برکت وجود این دو شخصیت بزرگ معنوی و روحانی، در عصری که معروف و مشهور به مردسالاری بود، فاطمه(س) موفق شد برای سایر بانوان اسوه و مرجع مهمی باشد و حتی نقل شده که پیامبر عظیم الشان اسلام، بیشترین تاثیر پذیری را از شخصیت والای فاطمه زهرا داشتند.

محمود دشت بزرگ گفت: اولین ویژگی بزرگ این بانوی گرانقدر اسلام، ویژگی های فردی ایشان بود که مرجع و محل رجوع بسیاری از افراد در جامعه اسلامی و جامعه جهانی است و به برکت وجود او، روز زن و روز مادر شکل گرفت و نام گذاری شد.

وی در ادامه افزود: دومین ویژگی خاص او، ویژگیهای خانوادگی اش بود که هم مادری بزرگ و هم زنی الگو ونمونه بود و علاوه بر آن فرزندان بزرگی را پرورش داد و در واقع جانشین پروری کرد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: سومین ویژگی این بانوی بزرگ اسلام، ویژگی های اجتماعی او بودکه در اجتماعات و جمع های مختلف آن دوره حضور داشتند و مرجع و مرکزی برای وحدت تمامی اقشار دوران پیامبر(ص) و امام علی(ع) بودند.

وی تصریح کرد: وظیفه ما در جامعه امروزی این است که به پیروی از دخت گرامی نبی مکرم اسلام و کوثر قرآن، که در تهدیدات مختلفی که جامعه اسلامی آن موقع با آن مواجه بود، از امام زمانشان حمایت می کردند و ولایت مدار بودند، ما هم پیرو و پشتیبان ولایت فقیه باشیم و با رفتار و عملکردمان، تهدیدات مختلف را تبدیل به فرصت کنیم و نگذاریم آسیبی به انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان وارد شود.

محمود دشت بزرگ در خصوص دیگر ویژگی های مهم فاطمه زهرا(س) گفت: این بانوی بزرگ اسلام ، نه تنها از استکبار تبعیت نکردند بلکه با استقلالی که داشتند همیشه و همه جا با کفر و استکبار مخالفت می کردند.

وی اضافه کرد: حضور میدانی و جهادی ایشان در عرصه های مختلف، ویژگی بارز دیگر ایشان بودند که بانوان باید از آن درس بگیرند. بانوان باید در حوزه عملیاتی شرکت و در فصول مختلف که با اوج بار مواجه هستیم با انجام نقش مهم و خطیر خود در عرصه های فردی،خانوادگی و اجتماعی در زمینه استفاده بهینه از برق، فرهنگ استفاده بجا، منطقی و هوشمندانه از انرژی برق را نهادینه نمایند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان با اشاره به دوران پرافتخار دفاع مقدس، گفت: در دوران دفاع مقدس، نقش اصلی و فرا نقش، متعلق به مادران شجاع میهن مان بود که با فراخوان امام راحل، بی درنگ فرزندان خود را آماده و مهیا برای جنگ حق علیه باطل کردند و در هنگام شنیدن شهادت فرزندشان با سعه صدر و صبر، موجب استقامت و تقویت پیکره انقلاب و شجره طیبه انقلاب اسلامی می شدند.

وی با اشاره به نقش حساس و بزرگ سرباز بزرگ انقلاب، سردار شهید سلیمانی در مقابله با دشمنان و زمین گیر کردن آنها، گفت: این سردار رشید اسلام که دشمنان از او به شدت می هراسیدند، احترام بسیار زیادی برای مادرشان قائل بودند و این بیانگر نقش عظیم و بی بدیل مادر بزرگوار این شهید بزرگ در پرورش و تربیت ایشان بودکه چنین سرباز بابصیرت و ولایت مداری را تقدیم انقلاب و اسلام کردند.

محمود دشت بزرگ در خصوص استفاده از توانمندی ها ی بانوان، گفت: باید سوابق، قابلیت ها و ویژگی های تخصصی بانوان شرکت و حتی همسران آقایان همکار شرکت در زمینه های مختلف علمی، اجتماعی، هنری، ورزشی و … احصا، جمع آوری و ارائه شود تا با بررسی ، ارزیابی و بکارگیری آن، ضمن توسعه و رشد اهداف شرکت، به ارتقا ظرفیتها و پتانسیل منابع انسانی کمک کنیم.

گفتنی است در این آیین که همراه با مولودی خوانی بود، پاک نعمت مشاور امور بانوان مدیر عامل، گزارشی از عملکرد بانوان شرکت ارائه داد و حجت الااسلام شیرزاد در وصف حضرت زهرا (س) سخنانی بیان نمود و در خاتمه این آیین و پس از ارائه نظرات و پیشنهادات توسط بانوان، با اهدا هدایا و لوح سپاسی از زحمات و تلاشهای آنان قدردانی شد

About مدیر خبر1

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …