چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان خبر داد اشتغال ۱۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی گیلان

همای گیلان:طهمورث لاهوتی عصر امروز در نشست با صنعتگران در شهرک صنعتی سفیدرود رشت با ارائه گزارشی از وضعیت شهرک‌های صنعتی گیلان اظهار کرد: تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب در گیلان ۳۴ شهرک صنعتی است.

SAM_0860

وی با بیان اینکه ۲۹ شهرک و نواحی صنعتی نیز در دست بهره‌برداری است، افزود: یک‌هزار و ۷۳۷ هکتار مساحت اراضی در اختیار شهرک‌های صنعتی گیلان است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان تعداد ۲۸ شهرک صنعتی را دارای آب خواند و گفت: ۳۳ شهرک دارای برق و ۲۵ شهرک دارای گاز هستند.

وی با بیان اینکه تعداد هفت شهرک دارای تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی است، ادامه داد: تعداد واحدهای صنعتی بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی گیلان ۶۳۵ واحد است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان خاطرنشان کرد: تعداد ۴۵۰ واحد صنعتی نیز زیرپوشش تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی قرار دارند.

وی میزان سرمایه‌گذاری واحدهای بهره‌بردار شهرک‌های صنعتی در گیلان را بالغ بر ۷ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: میزان اشتغال واحدهای صنعتی بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی گیلان ۱۲ هزار نفر است.

*حمایت از سرمایه‌گذاران راهکاری برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی است

مشاور استاندار گیلان در امور صنعت نیز در این نشست با اشاره به فرصت‌های خوب ایجاد شده در بخش صنعت گیلان طی دو سال گذشته، اظهار کرد: وجود امکاناتی مانند احداث بزرگراه، راه‌آهن و … در گیلان فرصت‌های خوبی را برای جذب سرمایه‌گذار صنعتی فراهم کرده است.

فرهمند پورعلی، آوردن متخصص و سرمایه‌گذار به شهرک‌های صنعتی را امری دوار خواند و گفت: در این راستا توجه به حمایت از سرمایه‌گذاران فعلی راهکاری برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی است.

وی افزایش میزان رضایت سرمایه‌گذاران فعلی را در افزایش سرمایه‌گذاری خارجی تاثیرگذار خواند و ادامه داد: در این راستا رایزنی با بانک‌ها برای اعطای تسهیلات و تامین نقدینگی واحدهای تولیدی تاثیرگذار است.

*اختصاص جایگاه استانی برای تشکل های صنعتی

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در نشست مذکور با قدردانی از اصلاح برخی بندهای قرارداد شرکت شهرک‌های صنعتی با واحدهای تولیدی، خواستار برطرف شدن برخی از مشکلات زیرساختی در شهرک‌های صنعتی شد.

پیمان پورنصیری با بیان اینکه برای تعامل و تبادل نظر با دیگر شهرک‌های صنعتی نیازمند تاسیس یک جایگاه اختصاصی استانی برای تشکل‌های صنعتی در گیلان هستیم، افزود: این امر موجب آشنایی بیشتر واحدهای تولیدی از ایجاد فرصت‌های شغلی دیگر نیز می‌شود.

وی خواستار مناسب‌سازی راه‌های دسترسی به شهرک‌های صنعتی شد و خاطرنشان کرد: وجود راه‌های صعب‌العبور و روستایی به شهرک‌های صنعتی موجب افزایش قیمت تمام شده تولیدات به‌ویژه در بخش حمل و نقل می‌شود.

About

Check Also

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو   ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرتی ایران (ایران …