چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر عامل شرکت گاز گیلان: بیش از ۲۰ هزار کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در سطح استان داریم / درصدبهره مندی خانوارهای شهری ازگاز۹۹/۹۷و روستایی۹۴/۲است

اختصاصی همای گیلان: مدیرعامل شرکت گاز گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام صفر گفت: رسانه ها سربازان جنگ نرم و یاور همیشگی دستگاه های اجرایی بوده اند.
حسین اکبر در ادامه اظهار داشت : از ۵۲ شهر استان گیلان تنها شهر ماسوله امکان بهره مندی از گاز را ندارد مابقی شهرستان ها از گاز بهره مند هستند.

درصد بهره مندی خانوارهای شهری از گاز۹۹/۹۷ و روستایی۹۴/۲است

وی در خصوص شاخص بهره مندی گاز روستایی و شهری بیان بیان داشت: درصد بهره مندی خانوارهای شهری از گاز ۹۹/۹۷ است که از میانگین کشور جلوتر می باشد و در بخش روستایی نیز با درصد ۹۴/۲ از میانگین شاخص روستایی کشور جلوتر هستیم.
مدیرعامل گاز استان افزود: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار یا گازدار شده یا در دست اجرا هستند وهم اکنون ۶۲ روستا در دست اجرا داریم.

بیش از ۲۰ هزار کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در سطح استان داریم/در هفت ماهه ی نخست امسال تاکنون مرگ خاموش نداشته ایم

مهندس اکبر عنوان داشت: بیش از ۲۰ هزار کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در سطح استان داریم و همچنین بیش از ۵۷۴هزار علمک نصب گردیده است و تعداد مشترکین تحت پوشش گاز استان یک میلیون و سی هزار نفر می باشند.
وی در ادامه به مرگ خاموش اشاره داشت و گفت: در هفت ماهه ی نخست امسال تاکنون مرگ خاموش نداشته ایم اما در بخش آتش و انفجار ۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

۶/۲ میلیارد متر مکعب در سال مصرف گاز داریم/در سال گذشته جزء ۵ شرکت برتر شرکت ملی گاز بوده ایم

مدیر عامل شرکت گاز در مورد میزان مصرف گاز در استان گیلان اذعان داشت : ۶/۲ میلیارد متر مکعب در سال مصرف گاز داریم که ۴۳ درصد آن مربوط به نیروگاه ها، ۳۳ درصد مصرف خانگی، ۷ درصد صنعت، ۵ درصد CNG ، ۳ درصد کشاورزی و ۳ درصد تجاری می باشد.
مهندس اکبر در ادامه بیان داشت: در ۷ ماهه نخست امسال مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳.۶ درصد کاهش پیدا کرده است و در سال گذشته جزء ۵ شرکت برتر شرکت ملی گاز بوده ایم و توانسته ایم تقدیرنامه ۵ ستاره را بگیریم همچنین تندیس هایی چون تندیس زرین در بخش خدماتی، تندیس زرین مسئولیت های اجتماعی و تندیس خدماتی برگزیده ایران در جشنواره شهید رجایی را کسب کرده ایم.
وی در خصوص افزایش بهای گاز عنوان کرد: بنابر بخشنامه ی ابلاغی از خرداد ماه گذشته حداکثر ۱۵ درصد افزایش بها داشته ایم که از طریق سیستم انجام می گیرد و مصوب دولت می باشد و شرکت گاز در این امر دخیل نبوده است.
مدیرعامل گاز با اشاره به رسیدن فصل سرما گفت: مردم نگران تامین گاز نباشند ،شبکه های گاز بهم متصلند تا در صورت مشکل از استان ها کمک بگیرند و در صورت به وجود آمدن مشکل ٬ تمام سعی شرکت گاز بر این است که از مصارف نیروگاه ها و صنعت پرمصرف بکاهد تا مصارف خانگی دچار مشکل نشوند و مردم نگرانی نداشته باشند.

استان گیلان تنها استانی است که مجهز به سیستم پیامرسان یکپارچه است

مهندس اکبردر ادامه یاداور شد: استان گیلان تنها استانی است که مجهز به سیستم پیامرسان یکپارچه است و هر مشترکی در هر جای استان با شماره گیری ۱۹۴ به مرکز پیام اداره گاز استان متصل می شود و ماشین های امدادمجهز به GPS به آن محل فرستاده و گزارش می دهند.
وی در ادامه افزود: تنها شهرهای تالش ، آستارا و رضوانشهر به سیستم پیام رسان اتصال ندارند که به زودی متصل خواهند شد

مشکل ساکنان خانه‌های نسقی برای دریافت گاز حل گردید

مدیرعامل گاز در پایان به بحث خانه های نسقی در خصوص گاز رسانی گفت: مردمی که در خانه های نسقی ساکن می باشند دیگر نگران مسائل شهرداری و جواب کمیسیون ماده ۱۰۰ نباشند می توانند بعد از دریافت خدماتی چون آب و گاز و برق به کمیسیون ماده ۱۰۰ مراجعه داشته باشند و باتوجه به فرارسیدن فصل سرما درخصوص دریافت گاز به اداره گاز مراجعه نمایند تا در فصل سرما اذیت نشوند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …