چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر عامل شرکت گاز گیلان خبر داد: افتتاح گازرسانی به ۲۰۰ روستای گیلان

 همای گیلان: مدیر عامل شرکت گاز گیلان از افتتاح گازرسانی به ۲۰۰ روستای این استان در دهه فجر امسال خبر داد.

خبرگزاری فارس: افتتاح گازرسانی به 200 روستای گیلان

جمشید ظهیری  با اشاره به وضعیت گازرسانی به مناطق شهری و روستایی گیلان اظهار کرد: اکنون ۱۰۰ درصد شهرها و ۷۵ روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار تولید گاز به مرحله‌ای رسیده که از مصرف پیشی‌ گرفته‌است، تصریح کرد: گازرسانی خانگی اولویت برنامه‌های ما است.

مدیر عامل شرکت گاز گیلان شبکه‌ها را دارای تعمیرات پیشگیرانه خواند و گفت: شبکه‌ها کنترل می‌شوند زیرا عامل اصلی خطر، نشت گاز است که هر شش ماه نشت‌یابی از شبکه‌های اتصالات صورت می‌گیرد.

وی درباره قطعی گاز در زمستان امسال، خاطرنشان کرد: امسال سیاست‌ها بر این بوده که گاز بخش خانگی قطع نشود و اولویت‌بندی صورت گرفته‌است.

ظهیری گازرسانی به روستاها در سال ۹۳ را مشمول تبصره بند «ق» عنوان کرد و یادآور شد: طبق این تبصره مقرر شده تا در مدت دو سال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار گازرسانی شود و در این راستا برای روستاهای رودسر، املش، تالش، رضوانشهر و ارتفاعات شفت برنامه‌ریزی صورت گرفته‌است.

وی از اجرای طرح گازرسانی به نقاط کوهستانی و ارتفاعات پس از گازرسانی به جلگه خبر داد و یادآور شد: اولویت گازرسانی با مرکز شهرها و روستاها است.

مدیر عامل شرکت گاز گیلان با اشاره به اینکه فاز دوم بند «ق» باید تا پایان سال ۹۶ به پایان برسد، خاطرنشان کرد: در این فاز مشترکان برخوردار از مرز یک‌میلیون خانوار می‌گذرد و شاخص گازرسانی به روستاها به ۹۱ درصد خواهد رسید.

وی از گازرسانی ۲۰۰ روستا در دهه فجر امسال خبر داد و متذکر شد: در هفته دولت ۷۶ روستا گازرسانی شده‌بود که دهه فجر امسال با بهره‌برداری ۲۰۰ روستا، تعداد روستاهای برخوردار از گاز به ۲۷۶ روستا می‌رسد.// فارس

 

About سردبیر

Check Also

رئیس شورای شهر رحیم آباد فرارسیدن روز شهرداری ها و دهیاران و روز قلم را تبریک گفت

رئیس شورای شهر رحیم آباد فرارسیدن روز شهرداری ها و دهیاران و روز قلم را …