چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور :  روستائیان و عشایر مولد کشور هستند و امنیت غذایی ما را تامین می کنند

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور :

روستائیان و عشایر مولد کشور هستند و امنیت غذایی ما را تامین می کنند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان ،روستائیان و عشایر کشور گفت : این صندوق در قالب آئین نامه اجرایی تاسیس شد تا روستائیان و کشاورزان و عشایر بتوانند خود را بیمه اجتماعی کنند.

بیت آله برقراری با بیان اینکه هر چقدر اطلاع رسانی به مخاطبان جامعه هدف بیشتر باشد، این جامعه هدف می توانند از خدمات صندوق بهره مند شوند، تصریح کرد: بیمه های اجتماعی حوزه های مهمی هستند که می توانند آینده افراد را تضمین کنند، لذا کسانی که کار می کنندو در تولید و اقتصاد ملی نقش دارند باید بیمه شوند تا آینده شان تضمین شود.

برقراری یکی از این خدمات را دریافت حقوق و مستمری اعلام کرد و گفت: دومین خدمت این است که اگر کسی عضو بیمه و از کار افتاده شد، با تایید پزشک، مستمری از کار افتادگی دریافت می کند، نکته دیگر این است که اگر فرد بیمه شده فوت کند، دیگر خانواده اش نگران آینده نیست و با عزت نفس حقوق و مستمری بازماندگان را دریافت می کند.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر همچنین با اشاره به موضوع درمان این جامعه هدف گفت: درمان جامعه هدف توسط بیمه سلامت انجام‌می شود که دولت توجه ویژه ای دارد.در خصوص بیمه تکمیلی نیز همه مستمری بگیران سال آینده تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند.

برقراری در بخش دیگری از این‌نشست در خصوص رقم عیدی گفت: طبق آئین نامه، حداکثری که طبق ضوابط قابل پرداخت سطح یک است، میزان سطح یک نیز حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است که پیشنهاد شده اما باید تصویب شود این در حالی است که تصویب رقم یک میلیون تومان آن قطعی است. تلاش می کنیم ظرف یک هفته آن را نهایی و به حساب مستمری بگیران واریز می کنیم.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ساماندهی و توانمند سازی مولفه ها و تعامل با ذینفعان حاکمیتی را از دیگر اقدامات اساسی عنوان کرد و گفت: مهمترین مولفه هایی که باید تقویت شود تقویت فرهنگ ایثارگری و شهادت است.

 

****مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر استان گیلان : از سال ۸۴ تا کنون توانستیم ۱۰۸ هزار نفر عضو جذب کنیم****

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر استان گیلان نیز در نشست خبری به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان برابر اصل ۲۰ قانون اساسی زیر مجموعه تعاون شروع به کار کرد و این صندوق ماموریت دارد تا کلیه روستائیان، عشایر و کشاورزان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر را عضو کنند تا از خدمات بیمه اجتماعی نظیر حقوق بازنشستگی، کار افتادگی ناشی از فوت سرپرست خانوار ، هزینه کفن و دفن برای افرادی که فاقد بیمه هستند تعلق می‌گیرد.

یزدان شعبانی با بیان اینکه استان گیلان جامعه هدف از رنج سنی ۱۸ تا ۵۰ سال هستند،تصریح کرد: از سال ۸۴تا کنون توانستیم ۱۰۸ هزار نفر عضو جذب کنیم.

وی گفت: از این ۱۰۸ هزار نفر ۶ هزار نفرحقوق مستمری دریافت می کنند که در اثر بیماری از کار افتاده یا اینکه سرپرست خانوار فوت کرده باشد، حقوق دریافت می‌کند.

شعبانی یکی دیگر از مزایای صندوق با سایر صندوقها را کار فرمایی دولت عنوان کرد و افزود: دو سوم تقریبا ۷۰درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت می شود به‌عبارتی یک سوم یعنی ۳۰ درصد بیمه شده بصورت سالیانه پرداخت می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر گیلان با اشاره به اینکه بر اساس سطح خانوار کف مبلغ از ۷۵۰ هزار تومان تا سه میلیون و۵۰۰هزار تومان در سال است تصریح کرد: دو برابر این مبلغ توسط دولت پرداخت می شود و با توجه به شرایط و مشکلات اقتصادی روستائیان ، این مبلغ در ۴ قسط پرداخت می شود.

وی یکی دیگر از اقدامات تاثیرگذار دولت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ،روستائیان و عشایر را کارگزاری ها عنوان کرد و افزود: در روستاها کارگزاران، دهیاران منتخب هستند که در سطح استان که در فضای دهیاری‌ها فعالیت می کنندو بخشی نیز در شرکت تعاونی دهیاران حتی دفاتر در فضای بخشداری و فرمانداری مستقر می باشند و بخشی دیگر دفاتر پست بانک هستندکه امورات روستا را به عهده دارند.

یزدان شعبانی گفت: استان گیلان از حیث آمار کشوری رتبه ۸ کشوری قرار دارد که ۶ هزار و ۲۰۰ خانوار عضوصندوق هستند.

 

وی یکی از اهداف صندوق را مبارزه با آسیب های اجتماعی دانست و تصریح کرد: زمانی که سرپرست خانوار از کار افتاده و یا فوت می‌کند رفع ترس و نگرانی از آینده، مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی حفظ کرامت پیش کسوتان و سالمندان، تقویت رابطه افراد تحت تکفل حفظ شود

شعبانی اقدامات دولت سیزدهم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اقدامات خوبی در این دولت صورت گرفته که برای اولین بار بالاترین جذب بیمه در کشور و استان داشتیم.

طرح همسان سازی حقوق مستمری بگیران در سال گذشته شکل گرفت که ۴۳ درصد رشد داشتیم. ‌

وی با بیان اینکه برای اولین بار در کشور ۲۲ هزار فقره وام یا تسهیلات بدون بهره و ضامن و سپرده به مستمری بگیران پرداخت کردیم، افزود:در استان گیلان ۶۵۰ نفر از این تسهیلات استفاده کردند و در کشور ۲۰۰میلیارد تومان تسهیلات به مستمری بگیران تعلق گرفت که سهم گیلان ۶۷۰ نفر با مبلغ ۵ تا ۱۵ میلیون تومان برای هر نفر می باشد.

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گیلان با اشاره به اینکه بیمه درمان تکمیلی در همین ماه در استان برای مستمری بگیران اجرایی می شود گفت: در دولت سیزدهم بیشترین نظارت بر عملکرد کارگزاری ها داشته ایم که امورات به نحو شایسته ای در جامعه هدف قرار می گیرد.

وی برگزاری میز خدمت در روستاهای صعب العبور، دیدار مکرر با خانواده های معظم شهدا، جلسات متعدد با دهیاران را از اقدامات صندوق بیمه عنوان کرد وافزود: برابر اصل ۲۱ قانون حمایت از جوانی جمعیت، مادران دارای سه فرزند یا بیشتر بصورت رایگان عضو بیمه صندوق اجتماعی می شوند و حق بیمه توسط دولت پرداخت می شود.

 

گزارش از عطیه نصرتی

 

 

About مدیر خبر1

Check Also

هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران

هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران روزنامه جمهوری اسلامی …