چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر عامل مجتمع ابزی پروری شهدای خیبر ابکنار و شرکت قائم (عج): تکثیر و رهاسازی ماهیان دریای خزر،ایجاد الگوی مشاغل خانگی و طرح تولید خوشه ای از اهداف این پروژه است

با حضور سرپرست استاندار گیلان و هیات همراه، نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان انزلی از پروژه مجتمع ابزی پروری شهدای خیبر ابکنار بازید به عمل امد.
اختصاصی همای گیلان، مدیرعامل مجتمع ابزی پروری شهدای خیبر ابکنار در خصوص این پروژه در جمع مسوولین استانی و شهرستانی گفت: این مجتمع ابزی پروری در اوایل سال ۹۵ به بهره برداری رسید و با کمک سازمان شیلات ۳۰۰هزار قطعه بچه ماهی در سال ۹۷ تولید ودر اختیار پرورش دهندگان ۱۹استان کشور قرار گرفت.
امین ضرابی افزود: کل مجتمع ۲/۷ دهم هکتاربا ۵۰۰۰متر مربع مساحت و با ظرفیت اسمی تولید سالانه ۴۰ تن گوشت و یک تن خاویار با انواع ماهیان خاویاری اوزن برون و گونه کمیاب فیل ماهی تکثیر شد و سرعت رو به رشد مزرعه با توجه به نظر کارشناسان شیلات رضایت بخش بوده و توانستیم گونه های مختلف را تکثیر کنیم.
مدیر عامل مجتمع ابزی پروری یکی از اهداف این مجتمع را ایجاد طرح مشاغل خانگی عنوان کرد و افزود: با ایجاد این طرح در داخل استان و کشور تکثیر و تولید این نوع ماهیان خاویاری مقرون به صرفه است که برای این منظور دو استخر پیش ساخته برای خانواده های روستایی در نظر گرفتیم که ماهی را تکثیر و در اختیارشان قرار میدهیم.
ضرابی هزینه اولیه این مجتمع ابزی پروری را با اعتباری بالغ بر ۳۰میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بطور مستقیم و غیر مستقیم برای ۶۵نفر اشتغال زایی ایجاد شده و ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰هزار قطعه بچه ماهی خاویاری فراهم شده است.


خبرنگار عطیه نصرتی

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …