چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر کل آموزش وپرورش استان گیلان در دیدار با مدیران وسرگروه های آموزشی سیاهکل: در استان گیلان ۱۵۰۰ نیروی مازاد داریم / هوشمندسازی مدارس نیاز به مشارکت مردم می باشد

اختصاصی همای گیلان:مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان در دیدار با مدیران آموزش وپرورش وسرگروه های آموزشی شهرستان سیاهکل ضمن تشکر از حاضرین در جلسه به جهت هم اندیشی گفت: امسال پروژه مهر ما مهر موفقی بود؛ لذا فعالیت های آموزشی به موقع انجام شد که این عمل محصول زحمات دست جمعی همه همکاران است.

IMG_7037
مهدی حاجتی افزود : بسیار خوشحال شدم که در این جلسه نماینده مدیران و معلمان مطالبی عنوان کردند که نشان از اشرافیت بر موضوع و مشکلات آموزش و پرورش است.
اولویتهای کار آموزش وپرورش:
وی با اشاره به این مطلب که دکتر فانی ۴۰ سال در سمت های مختلف آموزش و پرورش مشغول فعالیت بود گفت: ایشان نقاط قوت وزارت آموزش و پرورش است فراز و نشیب ها را به درستی می شناسد. اصولاً نگاه آموزش و پرورش جز حل نگرانی فرهنگیان و مدیران چیزی دیگری نیست. مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان تاکید کرد : ساماندهی نیروهای انسانی، توانمندسازی مدیران، عملیاتی کردن بودجه و بهسازی نیروی انسانی جز برنامه های اولویت کار ما می باشد. که در حقیقت جز مطالبات فرهنگیان است لذا هر کاری فرهنگی باید از آموزش و پرورش انجام شود.ما هر کار فرهنگی انجام دهیم آثار آن در سال های آینده تحویل جامعه داده خواهد شد.
۵۱ میلیارد حقوق کارکنان فرهنگی
حاجتی اذعان داشت : چرا باید در آموزش و پرورش ما نیروی مازاد داشته باشیم مگر می شود دولت حقوق پرداخت کند ولی از نیروهای خود استفاده نکند چرا باید در شهر رشت ۴۰۰ نیرو کلاس نداشته باشند؟ چرا باید در استان ۱۵۰۰ نیروی اضافه داشته باشیم؟ چرا باید از گذشته نیروهایی جذب کنیم که فاقد تخصص هستند؟مگر می شود ما در یک منقطه ای ۵ نیروی مازاد داشته ایم اما همان منطقه نیروی حق التدرس جذب کند. ما اگر می خواهیم آموزش و پرورش ارتقا پیدا کند باید در راستای قانون و استفاده از نیروهای متخصص قدم برداریم ما می بایست به ازای هر ۳ نفر بازنشسته یک نفر نیرو جذب می کردیم نه ۶ نفر. در یک دهه قبل در کشور، ۱۹ میلیون دانش آموز را۹۰۰ هزار معلم آموزش می دادنداما الان ۱۲ هزار دانش آموز با یک میلیون و ۴۰ نفرمعلم اداره می شود. در همین شهرستان سیاهکل ۱۶ هزار دانش آموزبود که امروز به ۵۷۰۰ نفر تنزل پیدا کرده است. در استان گیلان ۵۱ میلیارد تومان حقوق کارکنان فرهنگی در ماه و یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان در روز می باشد.
کی گفته هوشمند سازی باید رایگان باشد
وی تصریح کرد: درست است قانون گفته تحصیل در مدارس دولتی رایگان است اما آیا هوشمندسازی مدارس هم رایگان می باشد؟ اگر مشارکت مردم نباشد دولت توان پرداخت هزینه های سرسام آور را ندارد. همچنین مردم برای تحصیل فرزندان خود در مدارس غیردولتی پول پرداخت می کنند اما وقتی مدارس دولتی می رسند می گویند تحصیل باید رایگان باشد البته اقشار آسیب پذیری هم هستند که باید شناسایی و کمک شوند.
صرفه جویی جزءبرنامه های مدیریت/بخشنامه ها باید کم شود
مدیر کل آموزش و پرورش گیلان یادآور شد: در استان گیلان طی ۱۵ سال مدارس زیادی ساخته شد اما امروز ضمن صیانت آنها باید در جهت ارتقای دانش وتربیت معلمان قدم برداریم و لازمه تحول در سازمان تحول منابع سازمانی است. حاجتی تعداد دانش آموزان مشغول در مدارس غیردولتی را ۵/۱۷ درصد عنوان کرد و افزود: باید از کثرت بخشنامه ها جلوگیری کرد تا اثربخشی بیشتر داشته باشد . هرکس بخشنامه بیشتری صادر کند مدیر بهتری نیست یک مدیر باید فکر و ذکرش این باشد تا در جهت ارتقای دانش و تربیت دانش آموزان قدم بردارد نه فقط پاسخگوی بخشنامه ها باشد.
مدیر باید بداند که چگونه صرفه جویی کند تا دانش آموزان هم از وی یاد بگیرند چرا باید برق مدارس و شوفاژ تا صبح روشن باشد بنابراین مدیریت واژه وسیعی است.
محدودیت بیمه طلایی به خاطر بدهکاری بیمه ایران بود
وی در خصوص محدودیت بیمه طلایی گفت : ما ۳۰ میلیارد تومان به بیمه ایران بدهکار بودیم بنابراین برای ما ادامه کار امکان پذیر نبود لذا با بیمه آتیه سازان قرارداد امضاء کردیم البته ما هم معتقدیم که کمی و کاستی هایی وجوددارد که باید رفع شود.
باید در چهار چوب سیاستهای دولت حرکت کرد
مدیر کل آموزش و پرورش اظهار داشت: کسی که مدیر آموزش و پرورش یا مدرسه است باید در چهارچوب سیاستهای دولتی حرکت کند و اهل تعامل باشد باید با امام جمعه ، فرماندار و نماینده تعامل داشته باشد من با هر ۱۳ نماینده مجلس شورای اسلامی رابطه خوبی داریم اما با حفظ استقلال آموزش و پرورش.

IMG_6929 IMG_6930  IMG_6974IMG_6977IMG_6929 IMG_6930 IMG_6968

About

Check Also

معاون وزیر صمت و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خبر داد ؛ زنجیره های تامین و تولید گیلان از مهم ترین زنجیره های تولیدی کشور

معاون وزیر صمت و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی …