چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان: اجرای طرح «کوچ» در مدارس گیلان | به دانش آموزان موفق در کاهش وزن نهال اهدا می‌شود

همای گیلان:محمد رحمتی در آیین افتتاحیه استانی طرح کوچ که در مدرسه آذر بهنیا ناحیه یک رشت برگزار شد، درباره نحوه اجرای این طرح در حوزه سلامت اظهار داشت: طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان در دو مرحله ابتدا  از ۲۶ مهر تا ۱۵ آبان و همچنین از اول تا ۱۵ اسفند اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اجرای طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان «کوچ» در گیلان افزود: غربالگری و تعیین شاخص توده بدنی دانش آموزان در دو مرحله، جلب حمایت و همکاری تمامی ذینفعان به ویژه مدیران، معلمان، کارکنان، دانش آموزان و والدین، ایجاد تغییر رفتار و سبک زندگی دانش آموزان به سبک زندگی فعال و سالم، کمک به حفظ وضعیت دانش آموزان دارای وزن طبیعی و متناسب و کمک به بهبود وضعیت دانش آموزان لاغر و کم وزن از اهداف اجرای این طرح است.

وی افزود: در این طرح با شناسایی دانش آموزانی که اضافه وزن دارند و اجرای برنامه‌های تشخیصی و پیگیری‌های بعدی، تلاش می‌شود دانش آموزان به شرایط ایده‌آل جسمی و روحی دست یابند.

رحمتی با اشاره به ضرورت همکاری‌های دو جانبه آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: در شرایط کرونایی با استفاده از شبکه شاد زمینه سنجش سلامت دانش آموزان را با بارگذاری سامانه‌های علمی و طبی فراهم می‌کنیم.

رحمتی گفت: در طرح ملی کنترل وزن و چاقی در نهایت به دانش آموزان موفق در کاهش وزن «با همکاری و امضاء تفاهمنامه با محیط زیست» نهال اهدا می‌شود تا در منزل، محله یا مدرسه غرس کنند.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …