چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان در اختتامیه مرحله استانی هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی؛ دانش آموزان روحیه جسارت را حفظ و در معنای مثبت آن را رشد دهند

اختتامیه مرحله استانی هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، معاون آموزش متوسطه و روسای ادارات نواحی و مناطق استان در مجتمع آموزشی رفاهی دهکده ساحلی شهرستان بندر انزلی برگزار شد.

همای خبر به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد فائزی در این مراسم ضمن تشکر از حضور همه مربیان، روسای ادارات که در این جشن خود را سهیم می بینند، خاطرنشان کرد: پژوهشگر نگاه پژوهشی دارد، همه چیز را متفاوت می بیند و برای وضع موجود علامت سوال می‌سازد و تا موقعی به جواب نرسد، از سوال پرسیدن دست بر نمی دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در نظام آموزشی سوال و جواب یکجا به دانش آموز ارائه می شود، گفت: بخاطر همین امر دانش آموزان خسته می‌شوند از حجم فراوان سوال و جواب ها و این امر موجب عدم جذب دانش آموز به عرصه پژوهش و پرسش گری گردد.

مدیر کل آموزش و پرورش  استان با اشاره به اینکه؛ سوال کردن بی قراری ایجاد می‌کند، اظهار داشت: پژوهشگر تا به پاسخ نرسد، آرام نمی شود، همانند دانشمندی که برای تولید دانش، خواب را بر خود حرام می کند تا به آن علم دست پیدا کند و در نهایت یافتن و پژوهش کردن بسیار برایش لذت بخش است.

فائزی همچنین در خصوص اینکه دانش، نسبی است گفت: آنچه که در زمان های مختلف یافت می شود، کامل ترین نیست. با گذشت زمان، دانش به روز می گردد. خصلت دانشمندان، جسارت است.آنها به نسبت زمان پژوهش خود بر روی یافته های بزرگان نیز علامت سوال می‌گذارند. بنابراین دانش آموزان ما نباید این خصلت و روحیه جسارت را از خود دور کنند و باید از معنای مثبت آن را رشد دهند.

وی همچنین خطاب به دانش آموزان کرد و افزود: از معلمان با احترام سوالات خود را بپرسند و معلمان و مربیان پژوهش گر نیز پاسخگو نیاز دانش آموزان باشند و در مسیر درست آنها را هدایت نمایند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه تصریح کرد: فضای معلمی باید فضای افزایشی باشد، نه کاهشی و این نگاه در آموزش و تربیت دانش آموزان حفظ شود.

    شایان ذکر است در پایان مراسم نفرات برتر و دانش آموزان برگزیده جشنواره در محورهای نه گانه معرفی و از آنان تجلیل شد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد   🔹وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی خانم …