چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان: ‌‌۵۱ میلیارد تومان ماهانه برای حقوق کارکنان آموزش و پرورش گیلان پرداخت ‌می‌شود‌

همای گیلان:مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: ۵۱ میلیارد تومان ماهانه برای حقوق کارکنان آموزش و پرورش گیلان پرداخت ‌می‌شود.

خبرگزاری فارس: ‌‌51 میلیارد تومان ماهانه برای حقوق کارکنان آموزش و پرورش گیلان پرداخت ‌می‌شود‌

مهدی حاجتی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)، اظهار کرد: جلسه هم‌اندیشی شورای آموزش و پرورش شهرستان با حضور شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی این شهر موقعیت مناسبی برای استفاده از فرصت‌ها‌ست.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش شهرستان و استان خود را مسئول پاسخگویی به این شورا می‌داند، افزود: بسیاری از مسائل و مشکلات آموزش و پرورش با تبادل نظر در این شورا حل و فصل می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با تصریح بر اینکه بیشتر کشورهای جهان برای فرهنگ‌سازی از آموزش و پرورش آغاز می‌کنند، تصریح کرد: آموزش و پرورش دارای یک ظرفیت عظیم از نیروی انسانی بالقوه به نام دانش‌آموز است.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش برای فرهنگ‌سازی و تقویت زیرساخت‌ها در دراز مدت پاسخ می‌دهد.

حاجتی با بیان اینکه مقام معظم رهبری آموزش و پرورش را دستگاه مولد تولید نیروی انسانی می‌دانند، گفت: ما مسئولان استانی و شهرستانی باید نهایت استفاده را از این ظرفیت ببریم.

به گفته وی، دفاع از ارزش‌های اسلامی و مذهبی در مدارس شکل گرفته و با توجه به شناخت از صومعه‌سرا، این ظرفیت عالی در این شهرستان وجود دارد و می‌توان از آن بهره کافی را برد.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه در بسیاری از روایات و احادیث معصومین درباره جایگاه معلمان سخن به میان آمده است، افزود: ظرفیت بالای شورای آموزش و پرورش می‌تواند کمک حال ما برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش باشد.

وی جایگاه علمی گیلان را خوب دانست و یادآور شد: با وجود اینکه وضعیت اعتباری آموزش و پرورش گیلان چندان مطلوب نیست اما دانش‌آموزان گیلان نشان داده‌اند که توانایی کسب رتبه‌های خوب در زمینه‌های علمی و فرهنگی را دارند.

حاجتی به کسب رتبه یک رقمی توسط ۶ نفر از دانش‌آموزان استان اشاره کرد و گفت: در کنکور امسال ۳۰ نفر رتبه دو رقمی و ۲۰۰ نفر رتبه پایین یک‌هزار را کسب کردند که این امر افتخاری برای گیلان است.

وی اضافه کرد: ما با کمک و هم‌فکریی اعضای شورای آموزش در شهرستان‌ها و استان می‌توانیم از این ظرفیت بالا برای حرکت روبه جلو استفاده کنیم.

این مسئول به سیاست‌های دولت در قبال آموزش و پرورش اشاره کرد و متذکر شد: لازمه اجرای دقیق و صحیح  این سیاست‌ها همفکری و هم‌اندیشی تمام مسئولان و مردم است.

حاجتی یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت را ساماندهی نیروی انسانی دانست و خاطرنشان کرد: باید نگاه و نوع اندیشه مدیران و آموزشگاه‌های ما تقویت شود و برای این امر نیاز به تبادل نظر و پیشنهادهای سازنده از طرف شورای آموزش است.

به گفته وی، دولت تدبیر و امید هر ماه بیش از ۵۱ میلیارد تومان برای حقوق کارکنان آموزش و پرورش گیلان هزینه می‌کند.

/فارس

About

Check Also

محمد درویش: هیچ آبی در سفره‌های آب زیرزمینی کشور باقی نمانده

محمد درویش: هیچ آبی در سفره‌های آب زیرزمینی کشور باقی نمانده   🔹محمد درویش، پژوهشگر …