چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر کل آینده دارایی استان باید دارای چه شاخصه هایی باشد؟/به قلم سیاوش کاظمی

اختصاصی همای گیلان:همانطوری که قبلا در اخبار داشتیم مدتیست که ابلاغ مدیر کل محترم اقتصاد و دارایی استان لغو و حالیه این سازمان بزرگ با سرپرستی اداره میشود،اما سوال مهم این است مدیر آینده باید دارتی چه شاخصه هائی باشد ؟

?اصولا بر اساس یک عرف هرچنداشتباه ، پس از انتصاب سرپرست در هر سازمانی رایزنیها برای تصدی پست مدیر کلی شروع میشود و در این میان معمولا علاوه برتلاش عاشقان خدمت و تشنگان قدرت ، منفعت طلبان دست پاچه تر عمل نموده و تلاش مضاعفی برای به کرسی نشاندن نیروی مورد وثوق خود دارند و در این میان معمولا آنانی که از لابی بهتری برخوردار هستند موفق ترند.
? اما از آنجایی که از طرفی این اداره کل در عین به ظاهر کم نام و نشان بودن، حساس ترین و مهمترین اداره کل در هر استان بوده و از طرف دیگر علی رغم اطلاع لابیگران ازشکل انتصاب که با تعرفه استاندار در هر استان پس از تایید سیستم های نظارتی صورت میپذیرد ، باز رایزنیهای خود را با نمایندگان محترم مجلس انجام میدهند و از طرف دیگر خوشبختانه یا متاسفانه چون اکثر نمایندگان مجلس استان اولین بار است که در چنین مسندی هستند،بر خود لازم دانسته تا زمان انتصاب مدیرکل جدید بر حسب وظیفه رسانه ای به دقت به موضوع انتصاب توجه داشته و نظرات خود را صرفا جهت روشنگری ارائه دهیم .
?در همین راستا لازم است در اولین گام نکاتی را فهرست وار به استحضار رسانیم.
۱-همانطوری که مستحضر هستید اولویت اول در صورت احراز سایر موارد و توانمندیها ، مبحث بومی گری است و به نظر میرسد یک مدیر بومی توانمند به مراتب موفق تر از همتراز غیر بومیست.
۲-نمایندگان جدید عنایت داشته باشنداولا اجازه ندهند لابیگران از کم تجربگی در پست نمایندگی مجلس آنان سو استفاده نموده وثانیا در تعرفه فرد مورد نظر خود صرفا به حمایت اطرافیان خود توجه ننمایند، بلکه توانایی واقعی افراد را شناسایی و فارق از دیدگاههای سیاسی تعرفه نمایند.
۳-نمایندگان قدیمی با شناخت بیشتری که از افراد دارند صرفا به مشی سیاسی و یا سابقه دوستی خود توجه ننمایند.
۴-همگان توجه داشته باشیم اصولا درّ گرانبها منور است پس آنانی که سعی در تزریق نور خود دارند نمیتوانند ثمره یک درّ واقعی را برای استان داشته باشند.
۵-ضمن تشکر و قدر دانی از مدیریت قبلی به نظر میرسد دارائی استان میتوانست در گذشته قوی تر عمل نماید بنابراین احتمالا مدعیان درون سازمانی استان که همراه مدیر قبلی بوده اند نمیتوانند استان را به حق واقعی خود برسانند.
?شاید برای اولین گام کفایت گفتار بوده و بهتر است مخاطبین محترم منتظر مقاله بعدی باشند.

باکانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …