چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر کل بهزیستی گیلان اعلام کرد : اسامی ۱۷ اداره کل دریافت کننده نمره کامل مناسب سازی محیط برای معلولان

مدیر کل بهزیستی گیلان اعلام کرد : اسامی ۱۷ اداره کل دریافت کننده نمره کامل مناسب سازی محیط برای معلولان

 

همای خبر، به نقل از کاشف الاسرار مدیر کل بهزیستی گیلان با بیان این که مناسب سازی اماکن عمومی و ادارات و دستگاهها در فصل دوم قانون جامع حمایت از حقوق معلولان آمده و به دستگاهها تکلیف شده است که انجام دهند . اسامی ۱۷ اداره کل دریافت کننده نمره کامل مناسب سازی محیط برای معلولان از سال گذشته تاکنون را اعلام کرد.

 

آریا طوفانی ” در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کاشف اسرار ” ضمن قدردانی از دغدغه مندی و تلاش های دستگاه های دولتی مبنی بر حمایت از حقوق معلولین اظهار داشت: علی رغم تلاش های صورت گرفته در خصوص اجرای قانون حمایت از معلولین توسط کلیه دستگاه ها و نهادهای مردم نهاد اما بازهم شاهد کاستی های در این زمینه هستیم .

 

وی ابراز امیدواری کرد با ممارست و پیگیری های لازم این کاستی ها برطرف گردد چرا که پیگیری و اجرای حقوق معلولین از اولویت های سازمان بهزیستی است.

 

این مسوول با اشاره به تغییرات روز جامعه و دسترسی معلولین به امکانات رفاهی مناسب و شغل های مورد نظر، خاطر نشان کرد: برای اجرای تمامی اهداف قانون حمایت از حقوق معلولین باید تلاش مضاعفی از سوی کلیه نهادهای دولتی و غیر دولتی صورت گیرد تا در آینده خواسته ها و نیازهای این قشر از جامعه به صورت کامل برآورده بشود .

 

طوفانی به موضوع مهم مناسب سازی معابر عمومی در ادارات و سطح شهرها اشاره کرد و گفت: مناسب سازی ابعاد گسترده ای دارد و یکی از موضوعاتی که حقوق اولیه معلولین در آن رعایت می شود مبحث مناسب سازی است که انتظار می رود تا دستگاه های دولتی نسبت به این موضوع جدیت و اقدامات لازم را به خرج دهند تا رضایتمندی جامعه معلولین را در این زمینه فراهم آوریم.

 

وی با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم به مقوله حمایت از حقوق معلولین نگاه ویژه و کارساز است ، اضافه کرد: طبق مصوبات و نشست های متعدد در دولت سیزدهم ، همواره تصمیمات مهمی در خصوص پیشبرد اهداف قانون حمایت از حقوق معلولان اتخاذ شد و امید است تا همچنان با تلاش و همت همگانی دستگاه های ذیربط ، اهداف این قانون بیش از پیش اجرا شود.

 

مدیر کل بهزیستی گیلان ضمن قدردانی از حمایت های دستگاه های دولتی و تشکلهای غیر دولتی و حوزه توانبخشی بهزیستی،  ابراز امیدواری کرد تا در آینده ، تحقق اهداف قانون حمایت از حقوق معلولان به صورت کامل و بدون کاستی صورت پذیرد.

 

طوفانی ” دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان از ادارات کمال تقدیر را دارد و امیدوار است سایر ادارات هم در این زمینه اقدام نمایند و زمینه را برای بهبود حضور معلولین در جامعه فراهم سازند .

 

وی این ادارات کل را : ” بنیاد ملی نخبگان ، منابع طبیعی و آب خیز داری , مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی ، مدیریت درمان تامین اجتماعی ، محیط زیست ، کمیته امداد ، غله و خدمات بازرگانی ، صنعت، معدن و تجارت ، شهرک‌های صنعتی، شرکت آب و فاضلاب شهری ، راه آهن ، ثبت اسناد و املاک ، تامین اجتماعی ، پست ، بنیاد شهید و امور ایثارگران ، امور مالیاتی و امور اقتصادی و دارایی استان ” اعلام کرد.

 

این مسوول دستگاه هایی که  در لیست شهید رجایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار ندارند به این شرح اعلام کرد :  دفاتر پلیس + ۱۰ ، داروخانه ها ، بانک ها ، دفاتر پیش خوان دولت ، بانک ها ، دفاتر خدمات قضایی ، دادگستری ها ، مطب پزشکان ، رستوران ها ، فروشگاه ها ، کلینیک ها

 

حال سوال می شود آیا محیط ها مذکور که در لیست مناسب سازی قرار ندارند نباید حقوق شهروندی را رعایت بکنند و حقوق شهروندی بر این نکته تاکید دارد باید به معلولان خدمت ارائه بشود

About مدیر خبر1

Check Also

اجرای طرح غربالگری بهداشت دهان و دندان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

اجرای طرح غربالگری بهداشت دهان و دندان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به گزارش …