چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر کل بهزیستی گیلان گفت: مناسب سازی ساختمان ادارات برای مراجعات و تردد معلولان و کم توانان جسمی انجام نشده و یا ناکارآمد و در حد رفع تکلیف است!!

مدیر کل بهزیستی گیلان گفت:

مناسب سازی ساختمان ادارات برای مراجعات و تردد معلولان و کم توانان جسمی انجام نشده و یا ناکارآمد و در حد رفع تکلیف است!!


اختصاصی همای خبر- سید مهدی خدمت بین دانا ، مدیر کل بهزیستی گیلان در جلسه کمیسیون مشترک  ترافیک و عمران شورای شهر رشت و در بحث مناسب سازی فضاهای شهری و ادارات برای تردد کم توانان جسمی و حرکتی گفت:
طبق آمار هم اکنون ۲۰ هزار نفر سالمند و معلول جسمی و حرکتی و بیش از ۴ هزار نفر نابینا  در استان داریم.
وی افزود: متاسفانه در سالهای اخیر به دلیل تصادفات معلولیتهای جسمی و حرکتی افزایش داشته اما در معلولیتهای مادرزادی به دلیل غربالگریهای جامعه پزشکان شاهد رقم های کاهشی بوده ایم.
مدیر کل بهزیستی گفت: طبق قانون تمامی ادارات ملزم به مناسب سازی ساختمانها برای مراجعات و تردد قشر کم توان حرکتی و جسمی هستند اما به دلیل دغدغه مند نبودن یا دلایل دیگر این زیرساختها در ادارات یا انجام نشده و یا ناقص و ناکارآمد و در حد رفع تکلیف است.
وی اشاره داشت: درخواست اداره بهزیستی از بخش مدیریت شهر، تکمیل مناسب سازی محدودهرخیابان پرستار و حدفاصل میدان فرهنگ تا چهارراه میکاییل رشت، برابر با استانداردهای روز است.
وی در توضیح اسلایدهای پخش شده از صفحه نمایشگر گفت: شهر رشت در رتبه نوزدهم کشور از حیث مناسب سازی معابر برای کم توانان جسمی قرار دارد که جایگاه نامطلوبی است و شهرهای مشهد و تبریز در صدر این رتبه بندی کشوری هستند.
وی ضمن تقدیر از مدیران شهری رشت برای اهتمام در راستای مناسب سازی معابر شهری گفت: علاوه بر ایجاد رمپ در معابر، ارتفاع کم جایگاههای عابر بانک، فضای مشخص و بی خطر برای نابینایان، ایجاد ایستگاه اتوبوس مناسب، فضای پارک اتومبیل و زیرساختهایی از این قبیل اقداماتی است که اداره بهزیستی خواستار انجام آن است.
وی گفت: لازم است برای اتوبوس های ویژه کم توانان جسمی و حرکتی مسیرها مشخص و اطلاع رسانی در این موضوع انجام شود.

انتهای پیام

About نسرین عشقی

Check Also

نخستین جشنواره مجسمه های چوبی لاهیجان آغاز بکار کرد

نخستین جشنواره مجسمه های چوبی لاهیجان آغاز بکار کرد شهردار لاهیجان‌ از آغاز نخستین جشنواره …