- پایگاه خبری و تحلیلی همای خبر - https://homaykhabar.ir -

مدیر کل بهزیستی گیلان گفت: مناسب سازی ساختمان ادارات برای مراجعات و تردد معلولان و کم توانان جسمی انجام نشده و یا ناکارآمد و در حد رفع تکلیف است!!

مدیر کل بهزیستی گیلان گفت:

مناسب سازی ساختمان ادارات برای مراجعات و تردد معلولان و کم توانان جسمی انجام نشده و یا ناکارآمد و در حد رفع تکلیف است!!


اختصاصی همای خبر- سید مهدی خدمت بین دانا ، مدیر کل بهزیستی گیلان در جلسه کمیسیون مشترک  ترافیک و عمران شورای شهر رشت و در بحث مناسب سازی فضاهای شهری و ادارات برای تردد کم توانان جسمی و حرکتی گفت:
طبق آمار هم اکنون ۲۰ هزار نفر سالمند و معلول جسمی و حرکتی و بیش از ۴ هزار نفر نابینا  در استان داریم.
وی افزود: متاسفانه در سالهای اخیر به دلیل تصادفات معلولیتهای جسمی و حرکتی افزایش داشته اما در معلولیتهای مادرزادی به دلیل غربالگریهای جامعه پزشکان شاهد رقم های کاهشی بوده ایم.
مدیر کل بهزیستی گفت: طبق قانون تمامی ادارات ملزم به مناسب سازی ساختمانها برای مراجعات و تردد قشر کم توان حرکتی و جسمی هستند اما به دلیل دغدغه مند نبودن یا دلایل دیگر این زیرساختها در ادارات یا انجام نشده و یا ناقص و ناکارآمد و در حد رفع تکلیف است.
وی اشاره داشت: درخواست اداره بهزیستی از بخش مدیریت شهر، تکمیل مناسب سازی محدودهرخیابان پرستار و حدفاصل میدان فرهنگ تا چهارراه میکاییل رشت، برابر با استانداردهای روز است.
وی در توضیح اسلایدهای پخش شده از صفحه نمایشگر گفت: شهر رشت در رتبه نوزدهم کشور از حیث مناسب سازی معابر برای کم توانان جسمی قرار دارد که جایگاه نامطلوبی است و شهرهای مشهد و تبریز در صدر این رتبه بندی کشوری هستند.
وی ضمن تقدیر از مدیران شهری رشت برای اهتمام در راستای مناسب سازی معابر شهری گفت: علاوه بر ایجاد رمپ در معابر، ارتفاع کم جایگاههای عابر بانک، فضای مشخص و بی خطر برای نابینایان، ایجاد ایستگاه اتوبوس مناسب، فضای پارک اتومبیل و زیرساختهایی از این قبیل اقداماتی است که اداره بهزیستی خواستار انجام آن است.
وی گفت: لازم است برای اتوبوس های ویژه کم توانان جسمی و حرکتی مسیرها مشخص و اطلاع رسانی در این موضوع انجام شود.

انتهای پیام