چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر کل ثبت اسناد گیلان : فعالیت ۲۳۸ دفتر اسناد رسمی در گیلان / کاهش زمان ثبت شرکت‌ها در گیلان

همای گیلان: سید جعفری مفیدی در جمع مدیران اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان با بیان اینکه خدمات واحدهای ثبتی ۲۲ گانه تفویض شده است، اظهار کرد: برای ثبت درخواست ثبت شرکت‌ها سامانه الکترونیکی و نرم‌افزارهای ثبت اسناد و املاک راه‌اندازی شده است.

 

وی زمان ثبت شرکت‌ها را حداکثر در مدت ۱۰ روز عنوان کرد و افزود: با راه‌اندازی سامانه مذکور تکریم ارباب رجوع که همواره مورد تاکید مسئولان نظام است، اتفاق می‌افتد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک گیلان کا708834هش سفرهای برون شهری و سوخت و آلودگی و تسریع در روند فرآیند موجود را از دیگر مزایای سامانه ثبت الکترونیکی شرکت‌ها عنوان کرد.

وی وظایف اصلی ثبت اسناد و املاک را تثبیت حقوق مالکیت اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق صدور سند مالکیت و خدمات پس از آن عنوان کرد و افزود: در اجرای مفاد اسناد رسمی آنچه در واحدهای اجرای اداره‌ها در حال انجام است در واقع قانون‌گذار اجرای مفاد اسناد رسمی را به‌عهده ثبت اسناد گذاشته است.

مفیدی با بیان اینکه ثبت شرکت‌ها در بهبود فضای کسب و کار و توسعه استان نقش مهمی دارد، تصریح کرد: با الکترونیکی شدن ثبت شرکت‌ها بسیاری از فعالیت‌ها به سهولت انجام می‌شود.

این مقام مسئول درباره فعالیت دفاتر اسناد رسمی ازدواج و طلاق در گیلان خاطرنشان کرد: اکنون ۲۳۸ دفتر اسناد رسمی و ۱۳۲ دفتر ازدواج و طلاق در استان در حال فعالیت هستند.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک گیلان نقش دفاتر اسناد را اساسی دانست و خاطرنشان کرد: ثبت اسناد در امنیت و توسعه اقتصادی استان نقش مهمی دارد و مهم‌ترین شاخصه سرمایه‌گذاری در جهان ثبت مالکیت‌های مادی و معنوی اشخاص است. / فارس

About سردبیر ارشد

Check Also

با اتهام تضییع اموال دولتی تائید حکم قضایی یکی از نمایندگان گیلان در مجلس؛ کار به رد اعتبارنامه می رسد؟

با اتهام تضییع اموال دولتی تائید حکم قضایی یکی از نمایندگان گیلان در مجلس؛ کار …