چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خبر داد کاهش ۳۱ درصدی کشته‌های جاده‌ای در گیلان

همای گیلان:مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از کاهش ۳۱ درصدی کشته‌های تصادفات جاده‌ای این استان خبر داد.
خبرگزاری فارس: کاهش 31 درصدی کشته‌های جاده‌ای در گیلان

بناصر آل‌محمدی ظهر امروز در گردهمایی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان اجرای ارتقای ایمنی تردد عابران پیاده و موتورسواران توسط اداره کل حمل و نقل استان را در کاهش کشته‌های تصادفات رانندگی تاثیرگذار دانست.

وی اظهار کرد: با اجرای این طرح متوفیان عابر پیاده و موتورسوار از ۶۰۳ کشته در سال ۸۹ به ۴۱۸ کشته در سال ۹۲ تقلیل یافت و ۳۱ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با بیان اینکه در سال ۸۴ تعداد آمار کشته‌های تصادفات رانندگی گیلان یک‌هزار و ۳۹۲ نفر بود، خاطرنشان کرد: اگر چه این آمار در سال ۹۲ به ۶۵۳ کشته کاهش یافت اما از دست دادن این تعداد از هموطنان نیز بسیار زیاد است.

وی گفت: باید با بهره‌مندی از کمک و ورود تشکل‌های مردمی به این عرصه و کمک به مسئولان و بخش دولتی موجبات کاهش آمار سوانح رانندگی را بیش از این فراهم کنیم.

آل‌محمدی، با تاکید بر ضرورت آموزش‌ ارتقای ایمنی یادآور شد: آموزش گروه‌های آسیب‌پذیر تاثیر خود را به خوبی نشان داده است.

عضو هیئت مدیره و مسئول امور استان‌های جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور نیز در نشست مذکور جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان را سومین جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور عنوان کرد.

دوستعلی قاسمی اظهار کرد: شکل‌گیری جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها به عنوان یک نهاد مردمی در راستای جلب مشارکت مردمی برای بهبود وضعیت ایمنی تردد در راه‌ها و ارتقای فرهنگ ترافیکی با هدف بهره‌مندی از دانش و تجربه اعضای آن است.

وی نقش تشکیل این جمعیت در کنار اقدام‌های موثر در بخش‌های دولتی نظیر راه و حمل و نقل جاده‌ای را در ارتقای فرهنگ ایمنی در جامعه بسیار تاثیرگذار خواند.

مسئول امور استان‌های جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور، اطلاع‌رسانی درباره وضعیت ایمنی کشور و تلاش برای تغییر نگرش‌ها در جامعه و حساس کردن افکار عمومی را از اهداف مهم این جمعیت ذکر کرد.

وی یادآور شد: مسئولان با ایجاد باورهای ملی نسبت به کاهش حوادث رانندگی از جمله هدف‌ مهم تشکیل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها است.

قاسمی با بیان اینکه مسئولیت‌های ما در قبال کاهش حوادث جاده‌ای سنگین است، یادآور شد: باید بپذیریم که وضعیت وقوع حوادث رانندگی اکنون بحرانی است و باید آن را در حد یک دغدغه ملی ببینیم.

/فارس

About

Check Also

با هدف تکمیل سیستم اندازه‌گیری دقیق مقدار انرژی خالص تولیدی نیروگاه لوشان

با هدف تکمیل سیستم اندازه‌گیری دقیق مقدار انرژی خالص تولیدی نیروگاه لوشان: ۶ دستگاه ترانس …