چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان در مراسم آیت الله دکتر ضیایی نیا: بسیاری از علمای ما و اولیای دین ما در این خطه گیلان غریب و گمنام ماندند

اختصاصی همای گیلان:به گزارش خبرنگار ما از لنگرود، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان در مراسم یاد بود حضرت آیت الله دکتر سید عبدالله ضیایی نیا که در مسجد اعظم دریاکنار لنگرود برگزارشد گفت: یکی از غصه هایی که حقیر در جایگاه حقیقی و حقوقی می خورم این است که بسیاری از علمای ربانی مطرح ما که در حوزه علم، آنهم آن دسته از علمی که نه عالمان باسواد، عالمانی که بهره مند است علم نورانیت، ما در گیلان کم نداریم اما به خاص خصیصه گیلانی بودن ما که معمولا در انعکاس و اخبار وقایع ناب مان یک ضعف اساسی داریم بسیاری از علمای ما اولیای دین ما در این خطه غریب و گمنام می ماند.

وی افزود: اگر عالمی همچون مرحوم مغفور آیت الله آقا سید عبدالله ضیایی نیا یک عالمی در اصفهان بود، در فارس بود، در قم بود، چگونه طرح موضوع می شد و جالب اینجاست ای لنگرودی ها اگر نائب امام زمان نبود شهید املاکی هم جزو قهرمانان و جزو اولیا گمنام این خطه می ماند.
مهدوی با اشاره باینکه یکی از عوامل رشد هویت یک جامعه، بزرگداشت شخصیت های آن جامعه است اظهار داشت: از این جهت هم تشکر کنم از هر کسی که بانی کار خیر بوده است غیر از اینکه در روایت ما اسرار می‌کنند تجلیل از یک مجلس علم و علمای ربانی خود یکی از عوامل نورانی و عبادی است.

مهدوی با اشاره به اینکه یکی از موجبات ما گیلانی ها در تاریخ معاصر شخصیت ایشان است، اما اینقدر غریب بوده است، تصریح کرد: حتی بنده اگر بگم موجبات فخر ماست، بعضی ها فکر می کنند تملق داریم می کنیم، چه تملقی؟ مرد خدایی که با اون ضریب هوشی در عین اینکه از فضلای زمانه خودش، همتراز شهید مطهری بوده.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان در پایان اظهار داشت: جلسه تجلیل از عالم است کم از تجلیل شهدا ندارد، لذا شاید بزرگ مردی که حقیقتآ یک نمونه است در بین سردارهای جبهه اسلام درطول تاریخ، مثل شهید سردار دلها قاسم سلیمانی، اما اگر حرف رسول الله را بشنوی می گوید: شما تجلیل از عالم دینی که قاسم سلیمانی می پروراند مهمتر است.

شایان ذکر است این مراسم که اجرائی آن بر عهده علی پور حسن از شاعران بنام گیلان است، امام جمعه لنگرود، رؤسای حوزه علمیه، اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، جمعی از روحانیت شهرستان و اهالی روستای دریاکنار حضور داشتند.

در ادامه این مراسم با مداحی ذاکر اهل بیت حاج ابوذر روحی پایان یافت.

✍? سیدصادق عابدینی، خبرنگار شهرستان لنگرود

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی در موقعیتی منحصر به فرد است

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی …