چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر کل صمت گیلان: کد بورسی خریداران سیمان گیلان در صورت تخلف مسدود می‌شود/ سیمان در دو کارخانه گیلان با ظرفیت کامل در حال تولید است

مدیر کل صمت گیلان:

کد بورسی خریداران سیمان گیلان در صورت تخلف مسدود می‌شود/ سیمان در دو کارخانه گیلان با ظرفیت کامل در حال تولید است


همای خبر>> مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان در نشست با شرکت‌های بورسی سیمان گیلان گفت: تمامی خریداران بورسی سیمان و کل زنجیره تولید توزیع و مصرف حتی در فضای بورسی زیر ذره بین نظارتی هستند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت گیلان تیمور پورحیدری با برگزاری نشست توجیهی و ساماندهی برای شرکت‌های خریدارعمده بورسی سیمان گیلان در محل سالن اجتماعات این اداره کل، اظهار داشت: سیمان در دو کارخانه گیلان با تمام ظرفیت در حال تولید و در حال بارگیری است. محل توزیع سیمان خریداری شده شرکت‌های بورسی و غیر بورسی باید دقیقاً مشخص و مستند و قابل نظارت باشد وگرنه کد بورسی خریداران متخلف مسدود می‌شود.
وی با اشاره به رصد مداوم شبکه‌های تولید و توزیع از طریق سامانه جامع تجارت هشدار داد: هرگونه عرضه خارج از شبکه و دلالی برای خریداران بورسی سیمان غیر از صنوف مجاز دارای کد نقش مرتبط تخلف و ممنوع است.
دبیر تنظیم بازار گیلان هرگونه دستکاری و خلل در نظام توزیع و سطح عرضه به طمع سود بیشتر را برای شرکت‌های فعال خرید و فروش بورس سیمان مضر و مشمول جرایم هنگفت دانست و گفت: کلیه روند تولید و بازار سیمان از طریق سامانه‌های آمار تولید برای کارخانجات و از طریق سامانه جامع تجارت بطور مستمر لحظه‌ای قابل رصد و پیگیری و در صورت تخطی، قابل اعمال قانون است.

وی التهاب و حباب ایجاد شده در بازار سیمان را مقطعی و موقتی توصیف کرد و عنوان کرد: این نوسان قیمتی متاثر از عدم فعالیت کارخانجات ناشی از ناترازی انرژی اتفاق افتاد ولی رصد و پایش روند زنجیره خرید از بورس محل توزیع سیمان موقتی نیست و برای شرکت‌هایی که موجودی انبار خود را ثبت نکرده و به صنوف دارای صلاحیت و پروانه عرضه نکرده‌اند تشکیل پرونده خواهد شد.
مدیرکل صمت گیلان با بیان ضرورت همکاری در مواقع بحرانی تاکید کرد: اکنون که تولید و عرضه سیمان در دو کارخانه گیلان با ظرفیت کامل است، اولویت خریداران بورسی،تامین نیاز سیمان داخل استان باشد و ایجاد بی نظمی توسط سودجویان در سطح بازار بدون پاسخ نخواهد بود.
وی در پایان پیشنهاد ایجاد انجمن پخش مصالح ساختمانی گیلان را به مدیران این عرصه ارائه و عنوان کرد: در صورت تشکیل این انجمن برای همگرایی و مدیریت زنجیره سطح عرضه، از شرکتهای عضو این انجمن قطعا حمایت خواهد شد.

About نسرین عشقی

Check Also

نارسایی‌های موجود در کمیسیون ماده ۳۸ بارها  منجر به تضییع حقوق شهرداری شده است !

نارسایی‌های موجود در کمیسیون ماده ۳۸ بارها  منجر به تضییع حقوق شهرداری شده است ! …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *