چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس گیلان : در مرحله استاندارسازی تمام بخاری نفتی و گازسوز از سیستم مدارس حذف می‌شوند

اختصاصی همای گیلان:مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان در نشست شورای آ موزش و پرورش آستانه اشرفیه گفت : اعتبارات تخصیص داده شده برای مدارس گیلان به صورت عادلانه و بر اساس مدارسی که نیازمند استاندارد سازی گرمایشی هستند تقسیم شده است.

index
مهندس مقدم با اشاره به اینکه برای جمعیت دانش آموزی مدارس ، شاخص خاصی تعریف شده است افزود : تا کنون در فاز یک این استاندارد سازی تعداد ۱۰ پروژه برای ۱۰ مدرسه در دستور کار قرار گرفت و تمام مدارسی که بر اساس تعهدات این اداره معلوم شده اند تا قبل از آغاز فصل سرما به بهره برداری خواهند رسید.
وی کل پروژه‌هایی استانداردسازی گرمایشی مدارس استان گیلان را ۳۲۰ پروژه نام برد و خاطرنشان کرد: در مرحله استاندارسازی تمام بخاری نفتی و گازسوز از سیستم مدارس حذف می‌شوند
دبیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان اضافه کرد: برای مدارسی که جمعیت دانش‌آموزی خیلی کم تا زیر ۱۵ نفر باشند شوفاژ برقی و برای بقیه مدارس سیستم رادیاتور تعریف‌شده است و بر اساس برنامه تدوینی موظف هستیم در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال تحصیلی ۹۴ استاندار سازی گرمایشی مدارس گیلان را به اتمام رسانیم.
مقدم در بخش مدارس نیمه‌کاره اذعان کرد : در تخریب و بازسازی مدارس بالغ‌بر ۱۲۰ پروژه در دست احداث است که تا کنون بیش از ۵۰ درص پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی به دو پروژه در آستانه‌اشرفیه با توجه به نیاز اداره آموزش‌وپرورش شهرستان اشاره کرد و گفت: یکی از این دو پروژه در بودجه سال جاری قرارگرفته که بتوانیم آن را به اتمام رسانده تا بخشی از مشکلات آموزشی این شهرستان کاهش یابد.
دکتر قربانی نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندرکیاشهر نیز در این نشست به عدم نظارت دقیق بر کار پیمانکاران اشاره کردو گفت: عدم نظارت دقیق بر کار پیمانکاران باعث شده که عمر مفید مدارس نوساز کمتر از حد انتظار باشد.
وی با بیان به اینکه مجلس برای مباحث مربوط به سرمایشی و گرمایشی مدارس بودجه خوبی گذاشته است گفت: متأسفانه مدارس روستایی به خصوص در بخش گرمایشی و سرمایشی با مشکل مواجه هستند.
حسین اسماعیلیان فرماندار آستانه اشرفیه نیز به اهمیت آماده‌سازی فضای آموزشی مدارس اشاره کرد و گفت: هر چه محیط آموزشی مناسب‌تری برای دانش‌آموزان فراهم باشد بازدهی تلاش معلمین بیشتر خواهد شد.
اسماعیلیان همچنین با اشاره به اهمیت برگزاری نماز جماعت در مدارس گفت: نماز جماعت باید به صورت جدی با همکاری روحانیون شاغل در ادارات و با هماهنگی سازمان تبلیغات در مدارس برگزار شود.
مدیر آموزش و پرورش آستانه‌اشرفیه هم در ابتدای جلسه از مراسم بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی، اعزام اردوی دانش‌آموزی راهیان نور به مناطق عملیاتی ، برگزاری جشن عاطفه‌ها در مدارس و و برنامه‌های مربوط به یوم‌الله ۱۳ آبان گزارشی ارائه کرد.
نور حسینی به مشکل موجود در مدارس از جمله مشکل برق مدرسه مرحوم قرشی ، سالن ورزشی نیمه کاره ، پروژه نیمه کاره مقاوم سازی شهید رجایی آبگرفتگی کوچه منتهی به مدرسه شهید قربانی وآسفالت کوچه منتهی به مدرسه مرحوم قرشی اشاره کرد واز مسئولین خواست تاجهت رفع آنها مساعدت لازم را جهت تکمیل آن بعمل آورند.
در این جلسه مقرر گردیداعزام مرحله اول راهیان نور به مناطق جنگی غرب آموزش وپرورش ،برنامه ریزی برای برگزاری مراسم یوم الله ۱۳ آبان آموزش وپرورش و تامین اعتبار لازم جهت تامین روشنایی مدرسه مرحوم قرشی نوسازی مدارس انجام پذیرد.
همچنین اداره برق شهرستان موظف شد تحویل دو پروژه نیمه تمام تا سال تحصیلی آینده نوسازی مدارس ، شن ریزی وآسفالت کوچه منتهی به مدرسه مرحوم قرشی توسط شهرداری ، برگزاری جشن عاطفه ها در سطح مدارس آموزش وپرورش توسط کمیته امداد و تحویل سالن ورزشی دکتر دشتستانی تا دهه فجر امسال توسط نوسازی مدارس صورت گیرد.

About

Check Also

نخستین جشنواره مجسمه های چوبی لاهیجان آغاز بکار کرد

نخستین جشنواره مجسمه های چوبی لاهیجان آغاز بکار کرد شهردار لاهیجان‌ از آغاز نخستین جشنواره …