چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر کل نوسازی مدارس گیلان خبرداد: استان گیلان در مقایسه با میانگین کشوری در خصوص استاندارد سازی گرمایشی مدارس وضعیت مطلوبی دارد.

همای گیلان: صبح امروز مهندس علی دقیق مدیر کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس گیلان در گفتگو با روابط عمومی با اعلام این خبر، افزود: استان گیلان در مقایسه با میانگین کشوری در خصوص استاندارد سازی گرمایشی مدارس وضعیت مطلوبی دارد.
? وی با بیان اینکه استاندارد سازی مدارس نیازمند یک همّت ملی است، اذعان داشت: خوشبختانه دولت محترم ۵۰ درصد از عوارض فروش گاز را برای جمع آوری بخاری های غیر استاندارد اختصاص داده و از این طریق شاهد استاندارد شدن سیستم گرمایشی ۱۰۰هزار کلاس درس در سطح کشور خواهیم بود و این اتفاق بسیار مبارکی است.
? مهندس دقیق اذعان داشت: امروز با افتخار عرض می کنم با تلاش همکارن سختکوشم در اداره کل و با حمایت های سازمان محترم و نماینده عالی دولت در استان توانستیم تمامی بخاریهای نفتی را از مدارس استان جمع آوری کنیم.
? وی با بیان اینکه در سطح کشور۶۳ هزار بخاری گازی غیر ایمن وجود دارد، تصریح نمود: قرارداد ۴۰۰میلیارد تومان با پیمانکاران در استانهای مختلف برای جمع آوری این بخاری ها بسته شده که استان گیلان نیز از این امر مهم بی بهره نخواهد بود.
? مدیر کل نوسازی مدارس گیلان در ادامه با اشاره به اینکه استان گیلان در مقایسه با میانگین کشوری در خصوص استاندارد سازی گرمایشی مدارس وضعیت مطلوبی دارد، تصریح نمود: در سال ۹۸ تعداد ۳۰۲ مدرسه با ۵۶۹ کلاس درس در استان گیلان استاندارد سازی گرمایشی شده است و این نشان دهنده اهتمام جدی در راستای تامین فضاهای ایمن برای آینده سازان این مرز و بوم است.
? وی با اشاره به اینکه گام دوم ما در استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مدارس جمع آوری بخاری های گازی می باشد، افزود: ۱۱مدرسه با ۷۶ کلاس درس با بخاری گازی در استان گیلان وجود دارد که امیدوارم با حمایت های استاندار محترم و ریاست ارجمند سازمان تا مهر ماه۱۴۰۰ بتوانیم این بخاری ها را باجایگزینی موتور خانه ها استاندارد سازی نماییم.
? مهندس دقیق با یادآوری این نکته که امکان نصب موتور خانه و پکیج در هر مدرسه ای وجود ندارد، اظهار داشت: بخاری گازی هرمتیک کم ‌مصرف و هوشمند جایگزینی مناسب برای بخاری‌های گازی معمولی و پکیج‌های گرمایشی برای اینگونه مدارس است.
? وی در پایان با اشاره به اینکه استان گیلان ۷۲ مدرسه را با بخاری گازی هوشمند هرمتیک استاندارد سازی نموده است، ابراز داشت: بخاری هرمتیک علاوه بر بازدهی بالا مجهز به سنسورهای ایمنی است که تمام عملکرد بخاری را مورد کنترل قرار داده و کاملاً هوشمنداست.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

#اختصاصی_همای_خبر منوچهر مهدی پور شهردار کومله: هدف از برپایی جشنواره بهارنارنج ، نهادینه کردن گردشگری و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری از اقصی نقاط کشور میباشد

#اختصاصی_همای_خبر منوچهر مهدی پور شهردار کومله: هدف از برپایی جشنواره بهارنارنج ، نهادینه کردن گردشگری …