چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان عنوان کرد: وجود فساد مالی در ورزش حرفه‌ای/ ۵ بازیکن ملوان سرباز بودند/ محجوب را از گیلان فراری دادند

همای گیلان: مسعود رهنما ظهر امروز در جلسه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با اشاره به وضعیت فوتبال گیلان، اظهار کرد: حدود ۸۰۰ میلیون تومان پول نقد به تیم‌های ورزشی فوتبال داده شده که برخلاف قانون است و بنده باید پاسخگوی دیوان محاسبات و سازمان بازرسی باشم.

وی با بیان اینکه این پول‌ها به غیر از سخت‌افزارهایی است که ما در اختیار تیم‌های ورزشی قرار دادیم، ادامه داد: اگر قرار است استادیوم در اختیار تیم‌های ورزشی قرار گیرد باید از آنها وجه اخذ شود.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به اینکه به دلیل انفعالی برخورد کردن هیأت فوتبال نتوانستیم در بخش واگذاری ورزشگاه به تیم‌ها موفق شویم، تصریح کرد: کارگروهی تشکیل دادیم که اقدام‌های مذکور صورت گیرد.

وی با انتقاد از صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: نوع سئوالی که در برنامه ورزشی مطرح شد، ارتباطی به این حوزه نداشت و ما در اداره کل ورزش و جوانان نقش نظارتی داریم نه نقش فنی.

وجود فساد مالی در ورزش حرفه‌ای/ ۵ بازیکن ملوان سرباز بودند

رهنما با تصریح بر اینکه در حوزه ورزش حرفه‌ای فساد مالی بسیاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: در گیلان تیمی مانند ملوان پنج بازیکن سرباز دارد و نیازی به پول ندارند و به دلیل سربازی در این تیم هستند.

وی اضافه کرد: اگر قراردادی با بازیکن می‌بندند نقش هیأت فوتبال و جایگاه اداره کل ورزش کجاست، ما هیچ دخالتی در این حوزه نداریم.

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه تیمی در پنج بازی گذشته بالاتر از دقیقه ۹۰ گل خورده است، متذکر شد: در یکی از این باشگاه‌ها قرارداد ۲۰۰ میلیون تومانی با سرپرست تیم بسته شده و بیش از ۸۰ درصد پول خود را دریافت کرده و بازیکن حتی ۲۰ درصد پول خود را نگرفته است.

وی اظهار کرد: سال گذشته «محجوب» «مالک سابق باشگاه ملوان» حدود ۷ میلیارد تومان برای باشگاه ملوان هزینه کرد، اما به دلیل ناسزاگویی به وی، او از این استان فرار کرد.

رهنما افزود: اینکه تیم ملوان ببازد و در منظریه کارناوال راه بیفتد و مسایل مختلف رخ دهد و یا چند سال پیش به دلیل حذف یک تیم رشتی تیم انزلیچی رفتاری دیگر داشته باشد، آسیبی است که باید حوزه‌های مختلف در کنار اداره کل ورزش و جوانان به آن بپردازند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که جایگاه اداره کل ورزش و جوانان را نمی‌دانند اظهارنظر نکنند، یادآور شد: برخی همکاران که اطلاع ندارند ورزش به چه بخشی تقسیم‌بندی شده و جایگاه وزارت ورزش در حوزه ورزش حرفه‌ای چیست، اظهارنظر نکنند.//فارس

 

About سردبیر

Check Also

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی؛ …