چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر کل پست گیلان در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان رشت مطرح کرد: آمادگی پست گیلان برای ایجاد اشتغال پایدار با استفاده از ظرفیت های فناورانه

مدیر کل پست گیلان در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان رشت مطرح کرد:

آمادگی پست گیلان برای ایجاد اشتغال پایدار با استفاده از ظرفیت های فناورانه

 

 

همای خبر_ محمد حسین هوشنگی مدیر کل پست گیلان در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان رشت که با حضور فرماندار و رؤسای ادارات تابعه این شهرستان برگزار شد حضور یافت .

مدیر کل پست گیلان در این جلسه اظهار داشت : نتیجه کلیه فعالیت ها ، اقدامات و تجارب دستگاه های اجرایی که در حوزه اشتغال فعالیت می کنند باید منتج به ایجاد اشتغال پایدار گردد لذا توسعه زیر ساخت تجارت الکترونیک با استفاده از ظرفیت لجستیک شرکت ملی پست برای همه تولید کنندگان خرد و مشاغل خانگی که نیاز به دسترسی بازار در سطح کشور دارند از اهداف پست گیلان است .

وی با اشاره به نقش مؤثر سایر دستگاه های اجرایی به ویژه اداره صنعت ، معدن و تجارت، اداره کار و نهادهای حمایتی نظر بهزیستی جهت شناسایی جامع هدف و معرفی این افراد به پست برای ایجاد دسترسی به پنل های فروش الکترونیکی تصریح کرد : پست گیلان با استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان دو واسط پستی و فروشگاه مجازی راه اندازی کرده تا افرادی که توانایی راه اندازی سایت و تولید محتوا را ندارند بتوانند از این بستر فناورانه برای عرضه و فروش محصولات و تولیدات خود اقدام نمایند .

 

هوشنگی در ادامه از صنعت پست بعنوان صنعتی پایدار و پربازده یاد کرد و از آمادگی پست گیلان برای ایجاد توسعه و اشتغال پایدار در شهرستان رشت خبرداد و افزود : حمایت از کسب و کارها و تولید کنندگان محصولات بومی محلی به منظور دسترسی به پنل فروش در فروشگاه های مجازی ، اعطای مجوز نمایندگی پستی در مناطق روستایی و واحدهای تابعه شهرستان و صدور مجوز در قالب توزیع و حمل نقل شهری از اولویت های پست استان برای ایجاد اشتغال پایدار و حذف واسطه گری می باشد .

مدیر کل پست گیلان با اشاره به ارائه تسهیلات وزارت ارتباطات از محل تبصره ۱۸ بر بستر فعالیت های فناورانه تصریح کرد : پست گیلان آمادگی دارد با ایجاد کارگروهی در سطح شهرستان و با دعوت از مسئولین وزارت متبوع نسبت به تشریح تسهیلات قابل ارائه در این طرح برای مشاغل خانگی و فعالان و تولید کنندگان خرد اقتصادی اقدام نماید.

 

کیا عاشوری فرماندار شهرستان رشت در این جلسه اشتغال را جز دغدغه های اصلی دولت سیزدهم دانست و عنوان داشت : مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود بیکاری را منشا فساد و ناهنجاری اجتماعی دانسته اند لذا ضرورت دارد تا ما بعنوان متولیان امر درموضوع اشتغال گام اساسی برداریم .

وی اضافه کرد : اگر بیکاری درمان شود جامعه شاداب می شود بنابراین باید با معرفی الگوهای موفق در زمینه اشتغال و کارآفرینی زمینه ایجاد اشتغال پایدار را فراهم کنیم.

فرماندار رشت در ادامه بر استفاده از ظرفیت پست به منظور توسعه تجارت الکترونیک تأکید کرد و عنوان داشت : دستگاهای مسئول جامعه هدف خود را به پست معرفی تا با استفاده از این بستر کالاهایی که در گیلان و در منازل تولید می شود به اقصی نقاط کشور ارسال گردد

About مدیر خبر1

Check Also

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو   ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرتی ایران (ایران …