چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ه) استان گیلان: ۱۲۷هزار و ۴۱۳ خانوار مستمری بگیر کمیته امداد استان،/ ۶۹۸ واحد منزل مسکونی تحویل مدد جویان می شود/کمیته امداد بزرگترین تولید کننده فرش ایران است

اختصاصی همای خبر/مدیر کل کمیته امداد استان گیلان در جمع خبرنگاران ،از ساخت یک هزار و ۳۲۳ واحد مسکن برای محرومان خبر داد و افزود: طبق تفاهم نامه که در استان برای ساخت مسکن محرومان متعقد شده، تعداد ۶۹۸ واحد همزمان با هفته کمیته امداد تحویل مدد جویان می شود.
عباس اهرابی افزود: تعداد ۸۹ هزار و ۴۱۸ خانوار بالای ۶۰ سال می باشند که نشان دهنده پیری جمعیت در استان است.
مدیر کل کمیته امداد استان تصریح کرد: از ابتدای مهر ماه سال جاری تا کنون ۹۴ میلیارد تومان مستمری از سوی این نهاد به مددجویان تحت پوشش پرداخت شده است.
وی یکی از مشکلات عمده مددجویان را پرداخت اجاره بها عنوان کرد و گفت: متاسفانه به خاطر مشکلات اقتصادی همه اقشار جامعه تحت فشار هستند و طبیعتا قشر اسیب پذیر بیشترین ضربه را می خورند.

وی یاداورشد: برای ۸ هزار و ۶۰۴ نفر از مدد جویان، ۶ میلیارد تومان در زمینه اسکان پرداخت شده است.
اهرابی با اشاره به حمایت از مددجویان جهت تهیه جهیزیه، کمک هزینه ازدواج مجدد و همچنین کمک به نو دامادها عنوان کرد در این راستا به ۱۹۳۲ مدد جو جهیزیه و کمک هزینه پرداخت شده و بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

عباس اهرابی با اشاره به ساخت مسکن یاداور شد: تفاهم نامه ساخت یک هزار و ۳۲۳ واحد مسکن برای محرومان در گیلان منعقد شده است که از این تعداد ۶۹۸ واحد همزمان با هفته کمیته امداد تحویل مددجویان می شود.

وی در تفاهم نامه کمیته امداد با سپاه نیز گفت: ۷۵۰ واحد مددجویان در حال ساخت می باشد که ۵۰۰ واحد اغاز به کار شده است.
مدیر کل کمیته امداد استان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات کم بهره از سوی کمیته امداد به مدد جویان طی سال گذشته صورت گرفت، تصریح کرد : امسال این رقم به ۱۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته و بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک ها پرداخت شده و مابقی نیز تا پایان سال جاری پرداخت می شود.

اهرابی در ادامه از افتتاح رسمی ۱۳ هزار و ۵۰۰ طدح اشتغال زایی خبر داد و افزود: افتتاح رسمی ۱۳ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال زایی در دستور کار کمیته امداد استان قرار دارد.
وی به توسعه نوغان داری در راستای تهیه مواد اولیه برای فرش بافی اشاره کرد و گفت: کمیته امداد بزرگترین تولید کننده فرش ایران است.

اهرابی افزود: پیله ابریشم خریداری شده توسط کمیته امداد به ارزش ۱۲۶ میلیارد تومان در اختیار شرکت صنایع ابریشم در شهرستان صومعه سرا قرار گرفته که نشان دهنده پایدار بودن طرح های اشتفال زایی کمیته امداد است.

مدیر کل کمیته امداد استان تعداد ایتام و محسنین استان را۲۸۴۶ نفر عنوان کرد و افزود: ۷۷۵۷ نفر نیز در طرح محسنین تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند.
وی تعداد حامیان ایتام و فرزندان محسنین در استان را بالغ بر ۴۵ هزار نفر عنوان کرد و گفت: میانگین واریزی برای ایتام و فرزندان محسنین به ترتیب ۷۲۰ و ۳۵۰ هزار تومان است .
خبرنگار عطیه نصرتی

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان: برگزاری جلسه دبیرخانه پیشگیری از خودکشی بهزیستی گیلان

با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان: برگزاری جلسه دبیرخانه پیشگیری از خودکشی بهزیستی گیلان جلسه دبیرخانه …