چاپ مطلب چاپ مطلب

مراسم معرفی سما سیاهکل برای دانش آموزان دبیرستان ها و هنرستان های این شهرستان برگزار شد

همای گیلان:   دانشکده فنی و حرفه ای سما سیاهکل به منظور معرفی بیشتر این مجموعه آموزشی فرهنگی  به دانش آموزان سیاهکلی و جذب دانشجو از بین آنان اقدام به برگزاری مراسمی با حضور دانش آموزان دبیرستانی دختر و پسر دبیرستان ها و هنرستان های این شهرستان نمود.

6

در این مراسم که با حضور دانش آموزان و مدیران مدارس و هنرستان های سیاهکل در سالن اجتماعات این مرکز آموزشی فرهنگی برگزار شد، جواد نجار تمیزکار در سخنانی ضمن تبریک ماه شعبان و اعیاد بزرگ این ماه، به بیان فلسفه تشکیل سما و تشریح اهداف آن با وجود سایر مراکز آموزش عالی پرداخت.

تمیزکار در ادامه سخنانش مهم ترین تفاوت سما با سایر مراکز دانشگاهی را «مهارت آموزی در کنار تحصیل» عنوان نمود و خاطرنشان کرد: امروزه بزرگ ترین معضل برای جوان ما بیکاری و بلاتکلیفی است که سایر برنامه های آنان برای زندگی از قبیل ازدواج و … را به تعویق انداخته و به یکی از دغدغه های بسیار جدی برای خانواده ها، مسوولان و جامعه تبدیل شده است. لذا سما برای حل این مشکل و کمک به دولت در زمینه اشتغال با راه اندازی دانشکده های فنی درصدد است که علاوه بر ارائه دروس دانشگاهی از جوانان مان افرادی ماهر و آشنا به کار و حرفه بسازد تا بعد از فراغت از تحصیل بتوانند جذب بازار کار شده و با فراغ بال بیشتری برای آینده و رسیدن به اهداف شان برنامه ریزی کنند. وی یکی از مهمترین اهداف سما را «تربیت تکنسین ماهر و آشنا به کار و حرفه» دانست و به دانش آموزان توصیه کرد برای داشتن آینده بهتر و یادگیری مهارت و حرفه ای مناسب، سما را برای تحصیل انتخاب کنند تا بتوانند آینده شغلی خود را تضمین کنند.

نجار تمیزکار در ادامه به مقایسه سبک زندگی قدیم و امروزی پرداخت و خاطرنشان کرد با توجه به اینکه امروز دنیایی که در آن زندگی می کنیم به سرعت به سوی صنعتی شدن در حرکت است، تحصیل بدون داشتن حرفه را به صلاح نیست. وی افزود: لازمه دنیای امروز این است که در کنار تحصیل آشنا به مهارت و فن بوده و بتوانیم افراد مفیدی برای جامعه باشیم.

رئیس مرکز آموزشی فرهنگی سما لاهیجان و سیاهکل، سما را بهترین مکان برای یادگیر و مهارت آموزی عنوان نمود و افزود: سما سیاهکل دارای امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی پیشرفته بوده به گونه ای که در بین سایر مراکز دانشگاهی همجوار نظیر ندارد و توصیه کرد دانش آموزان عزیز از این فرصت استثنایی به بهترین شیوه استفاده کنند و با مهارت آموزی در کنار تحصیل به آینده خود بهتری بیندیشند. 

  لازم  به ذکر است که در ابتدای این مراسم دانش آموزان سیاهکلی از امکانات کارگاهی و آزمایشگاه های سما سیاهکل بازدید کردند و مسوولین مربوطه به تشریح کارگاه ها و آزمایشگاه ها پرداخته و به سوالات آنان پاسخ گفتند.

5 7

About سردبیر

Check Also

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی؛ …